«Виховання культурно-гігієнічних навичок - спільна робота ДНЗ і сім'ї»
17 января 2017 - Администратор
Все починається з дитинства…
Саме в дитинстві з'являються задатки особливостей характеру, здібностей та нахилів дорослої людини.
Однією з умов успішного навчання малюків є єдність вимог до них як вихователів, так і батьків.
Сім'я для дитини раннього віку є природним середовищем. В сім'ї малюк отримує перші уроки в пізнанні світу та знайомиться з елементарними нормами життя.
Якщо життєдіяльність дитини організовано правильно, то вже до трьох років вона набуває цілої низки корисних звичок.
Програмою «Українське дошкілля» визначено виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей 3-ого року життя:
a) вчити дітей спочатку за допомогою дорослого, а згодом самостійно роздягатися і одягатися, застібати і розстібати ґудзики, складати одяг, взуватися і розбуватися, ставити взуття у визначене місце. Дотримуватись послідовності під час роздягання і одягання. Вчити помічати неохайність в одязі, взутті. Звертатись за допомогою до дорослого. Привчати користуватись, за потреби, носовичком
b) вчити самостійно виконувати гігієнічні процедури, охайно поводитись за столом, під час споживання їжі, користуватися рушником і милом, після їжі користуватися серветкою, полоскати рот після їжі.
Навчання і виховання у дітей культурно-гігієнічних навичок доцільно проводити в ігровій формі: дидактичних іграх, іграх-заняттях, використовувати ігрові ситуації, художнє слово.
В дидактичних іграх «Одягнемо ляльку на прогулянку» діти вчаться послідовності в одяганні, застібанні ґудзиків, блискавок, липучок, шнуруванні взуття; «Нагодуємо ляльку обідом» — вчаться охайно їсти, правильно поводитись за столом.
Використання потішок, віршів, забавлянок викликає у дітей емоційний відгук, веселий настрій. Наприклад: «Водичка, водичка!», «Заєць спати захотів», «Спи ведмедику», «Печу, печу хлібчик», «Гоп, гоп гу-ту-ту»
Для закріплення знань і навичок особистої гігієни бажано давати дітям різні доручення. Навички у дітей швидко зміцнюються, якщо вони постійно закріплюються в різних ситуаціях. Найважливіше, щоб дітям було цікаво, і щоб вони могли бачити результати своїх дій.
Ще одна важлива умова — єдність вимог зі сторони дорослих. Дитина набуває гігієнічних навичок під час спілкування з вихователем, медичним працівником, помічником вихователя, і, звісно, у сім'ї. Обов'язок батьків — постійно закріплювати гігієнічні навички, що виховуються у дитини в дитячому садку. Важливо, щоб дорослі подавали дитині приклад для наслідування, самі завжди дотримувалися цих правил.