Організація освітнього процесу
Дошкільний навчальний заклад у 2015/2016 навчальному році здійснює навчально-виховний процес відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та методичного листа Міністерства освіти і науки України від 20.05.2015 №1/9-249 "Інструктивно-методичні рекомендації "Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році".
Планування роботи в дошкільному закладі здійснюється на підставі вимог Листа МОН України № 1/9-455 від 03.07.09 року «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» та листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 № 1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі». При плануванні роботи використовується тематичний принцип, який базується на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, який забезпечує змістову цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмового матеріалу. Планування освітньої роботи з дітьми здійснюється за видами діяльності з урахуванням завдань освітніх ліній нової редакції Базового компонента дошкільної освіти.
Структура навчального року:
Навчальний рік починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року:
1 - 15 вересня - адаптаційний, діагностичний період (виявлення педагогами рівня і проблем розвитку дитини на початку навчального року);
з 15 вересня по 10 травня навчальний період;
10 - 30 травня діагностичний період (вивчення педагогами рівня і проблем розвитку дитини на кінець навчального року).
З 1 червня по 31 серпня триває оздоровчий період.
Сучасні підходи щодо організації різних форм навчання :
колективні та індивідуальні;
Типи занять:
фронтальні (зі всією групою дітей),
групові ( до 15 дітей),
індивідуально-підгрупові ( до 8 дітей),
індивідуальні (1-4 дитини);
види занять: комплексні, тематичні, комбіновані, домінантні, інтегровані;
тривалість спеціально організованої навчальної діяльності (заняття) для дітей третього року життя- до 10-15 хвилин,
для дітей четвертого та п"ятого років життя — від 15 до 25 хвилин,
для дітей шостого року життя — від 25 до 35 хвилин.
Організація життєдіяльності дітей в ДНЗ №43 (12 год. роб. день)
7.00-8.25 Ранкова зустріч дітей, огляд, ігри, індивідуальна робота, самостійна діяльність, спостереження, ранкова гімнастика
8.25-9.00 Підготовка до сніданку сніданок
9.00-10.00 Організована навчально-розвивальна діяльність (заняття (групові та індивідуально-групові)).
Самостійна діяльність дітей в розвивальних центрах, дослідницько-пошукова діяльність.
10.00-12.00 Підготовка до прогулянки.
Прогулянка: організована діяльність (заняття з фізкультури, спостереження, дослідницько-пошукова діяльність), індивідуально-групова робота, самостійна діяльність.
12.00-12.40 Повернення з прогулянки. Підготовка до обіду. Обід.
12.40-15.00 Підготовка до денного сну. Сон.
15.00-15.30 Поступовий підйом, гімнастика пробудження, загартовуючи процедури, культурно-гігієнічні навички.
15.30-16.10 Полуденок. Ігри, гурткова робота, самостійна діяльність в розвивальних центрах, індивідуальні заняття, творча діяльність.
16.10-17.35 Підготовка до прогулянки. Прогулянка: організована діяльність (спостереження, дослідницько-пошукова діяльність) індивідуально-групова робота, самостійна діяльність.
Повернення з прогулянки.
17.35-18.00 Вечеря.
18.00-19.00 Самостійна рухова діяльність дітей, ігри. Повернення додому.
Тривалість прогулянок - 3год.35хв.
Кількість прийомів їж - 4
Тривалість денного сну - 2год. 20хв.
Інтервали між прийомами їжі - 3год 50хв – 3год 05хв – 2год 15хв
Тривалість рухового режиму протягом дня - 4год 27хв (4год 57хв)