Виступ на батьківських зборах "Портрет майбутнього школяра" (старша група)

11 апреля 2017 - Администратор
ПАМ'ЯТКА  ДЛЯ  БАТЬКІВ
УСПІШНИЙ  ПОРТРЕТ  МАЙБУТНЬОГО  ПЕРШОКЛАСНИКА
1.    Здорова  дитина:  рідко  хворіє,  не  дратівлива,  не  має  проблем  із  засинанням,  не  має  запорогових  страхів,  мовлення  розвинене  адекватно  вікові.

2.    Фізично  розвинена  дитина:  упевнена  у  побуті.  Самообслуговуванні,  розвинені  основні  рухи,  любить  спорт,  тримає  рівновагу,  розвинена  дрібна  моторика  рук.

3.    Соціально  й  особистісно  розвинена  дитина:  комунікабельна,  уміє  жити  і  гратися  у  колективі  однолітків,  керує  своєю поведінкою,  без  труднощів  адаптується  до  незнайомих  дорослих  і  нового  оточення,  прагне  позитивних  взаємин  і  власного  успіху,  розрізняє  погані  і  гарні  вчинки.

4.    Організована  дитина:  уміє  планувати  й  доводить  до  кінця  свою  справу,  оцінює  її  якість,  самостійно  знаходить  помилки  та  виправляє  їх,  без  вередування  долає  невдачі  і  труднощі,  які  виникають.

5.    Освічена  дитина:  спостережлива,  активна  в  пізнанні  нового,  має  певний  запас  знань  про  родину,  навколишній  світ,  природу,  любить  слухати  читання  дорослих,  робить  логічні  висновки,  уміє  міркувати,  має  достатній  словниковий  запас,  диференціює  різні  фігури,  літери,  цифри,  змальовує,  копіює  і  домальовує  їх.
 
До  школи  готуємо  змалку.
Якщо  твої  плани  розраховані  на  рік – сій  жито,  якщо  на   десятиліття – саджай  дерево,   якщо  на  віки – виховуй  дітей.
     Успішність  навчання   здебільшого  визначається  тим,  наскільки  готовими  до  цієї  складної  діяльності  прийдуть  діти  до  школи.  Батьки  дітей  молодших  груп,  тим  більш,  груп  раннього  віку  напевно  вважають,  що   проблема  підготовки  дитини  до  школи  їх  ще  не  стосується.  Ця  думка  хибна.  Перш  за  все  тому,  що  поняття  готовність  дитини  до  школи  батьки  часто  розуміють  надто  звужено,  спрощено,  визначаючи  основними  домінантами  навчання  лічби  і  читання.  Практика  засвідчує – цього  мало!  Підготовкою  дитини  до  школи  треба  опікуватися,  починаючи  з  раннього  віку.  Ми  впевнені,  що  ви  погодитеся  з  цією  думкою,  коли  усвідомите  значимість  найважливіших  сфер  розвитку  дитини,  що  у  перспективі  забезпечать  успішність  у  її  навчанні   в  школі.
 
ВАЖЛИВІ  СФЕРИ   ГОТОВНОСТІ   ДИТИНИ  ДО  ШКОЛИ
1.    Емоційно – вольова  готовність – характеризується  вмінням  дитини  долати  труднощі,  правильно  реагувати  на  оцінку,  зауваження,  швидко  включатися  до  навчальної  діяльності,  переключати  увагу  з  одного  предмета  на  інший,  стримуватися,  регулювати  свою  поведінку  у  конкретних  ситуаціях  шкільного  життя.   Учень – першокласник  вже  має  вміти  діяти  не  так,  як  йому  хочеться,  а  так,  як  вимагає  вчитель,   підкоряти  своє  особисте  «хочу»  загальноприйнятому  «треба».  
2.    Мотиваційна  готовність – дуже  важливо  формувати  у  дитини  бажання  вчитися  (позитивну  мотивацію  до  школи).  А  для  цього  неможна  допускати   несхвальних  відгуків  про  школу,  вчителів.  Варто  познайомити  дитину  зі  школою,  дати  їй  чітке  уявлення  про  призначення  школи,  показати  значимість  навчальної  діяльності  учня.
3.    Інтелектуальна  готовність – передбачає   необхідний  обсяг  знань  дітей  не  нижче  від  вікових  норм;  відповідний  рівень  розвитку  пам'яті,  мислення,  сприймання,  уваги,  уяви,  мовлення    та  сформованість  елементів  навчальної  діяльності.
4.    Мовленнєво – комунікативна  готовність – це  достатній  запас  слів,  правильна  звуковимова,  вміння  спілкуватися  з  дітьми  та  дорослими,  зв’язко  і  доступно   висловлювати  свою  думку.
5.    Соціальна  зрілість  дитини – свідома  регуляція  поведінки,  сформованість  моральних  якостей  ,  що  допомагають  дитині  увійти  у  новий  колектив.
6.    Фізична  готовність – достатній  фізичний  розвиток  і  стан  здоров'я  дитини,  її  елементарні  здоров'язбережувальні  навички.
7.    Психічна  готовність – сформованість  внутрішнього  стану  дитини  перейти  у  нову  соціальну  позицію – школяр,  у  нову  ситуацію  розвитку.  Психологічна  готовність  визначається  сукупністю  усіх  попередньо  названих  складових  готовності  дитини  до  школи.
    Підсумок:  Ми  вважаємо,  що  ви  переконалися:   дитина  готується  до  школи  впродовж  усього  дошкільного  віку. 
 
    Ваші  діти,  відвідуючи  дошкільний  заклад,  отримують  знання  з  усіх  сфер  життєдіяльності,  опановують  вміння  і  навички,  необхідні  для  подальшого  навчання  у  школі,  відповідно  до  державних  програм  і   стандартів,  націлених  на  підготовку  дітей  до  школи.  При  цьому,  діти  набувають  корисних  умінь  співжиття  у  колективі,  вчаться  спілкуватися  з  однолітками  і  дорослими.  Та  це  не  означає,  що  батьки  можуть  стояти  осторонь  цього  процесу,  покладаючись  тільки  на  дошкільний  заклад.  Роль  сім'ї,  її  виховний  вплив  на  дитину,  не  перевершені,  у  тому  числі  і  у  справі  підготовки  дитини  до  успішного  навчання  у  школі.  Користуючись  нагодою,  пропонуємо  Вашій  увазі  правила  підготовки  дитини  до  школи  видатного  педагога  і  психолога  С.Соловейчика.
  
    Ці  правила  необхідно  пояснювати  дітям:
  • Не  віднімай  чужого,  але  й  свого  не  віддавай.
  • Попросили – дай,  намагаються  відняти – намагайся  захищатись.
  • Кличуть  гратись – йди,  не  кличуть – запитай  дозволу  гратись  разом,  це  не  соромно.
  • Грайся  чесно,  не  підводь  своїх  товаришів.
  • Не  дражни  нікого,  не  канюч,  не  випрошуй  нічого.  Двічі  ні  в  кого  нічого  не  проси.
  • Будь  уважним  скрізь,  де  треба  виявляти  уважність.
  • Через  оцінки  не  плач,  будь  гордим.  З  учителем  стосовно  оцінок  не  сперечайся.  Намагайся  все  робити  вчасно  і  думай  про  гарні  результати,  вони  обов’язково  у  тебе  будуть.
  • Не  нашіптуй  і  не наговорюй  ні  на  кого.
  • Намагайся  бути  акуратним.
  • Якнайчастіше  говори:  давай  дружити;  давай  гратись,  давай  разом  підемо  додому.
  • Пам’ятай!  Ти  не  кращий   за  всіх,  ти  не  гірший  за  всіх!  Ти – неповторний  для  самого  себе,  батьків,  друзів,  вчителів!
 
Щоб  стати  для  дитини  помічником і  наставником  у  навчанні,  Ви  маєте  пам’ятати:
1.    Дитина  дошкільного  віку  вчиться  у  грі,  у  якій  активну  участь  беруть  батьки.

2.    Навчання  повинне  бути  систематичним:  10 – 15  хвилин  щодня,  ніж  1 – 2  години  у  вихідні  дні.

3.    Необхідно  враховувати  принцип  «від  простого   до  складного»,  тобто,  кожний  новий  елемент  подається  поступово,  коли  попередні  знання  та  вміння  вже  засвоєно.

4.    Не  забувайте  оцінювати  успіхи  дитини,  а  у  разі  невдач  схвалюйте  її  дії  словами:  «Якби  ти  зробив  так  (показати,  пояснити  як),  то  було  б  ще  краще».

5.    Заняття  та  ігри  з  дитиною  треба  проводити  у  невимушеній  обстановці,  наприклад  по  дорозі  до  дитсадка  («Що  змінилось»…)

6.    Пам’ятайте!  Діти  емоційно  чутливі,  тому  якщо  Ви  не  бажаєте  гратися  з  дитиною  у  якусь  гру  або  погано  почуваєтеся,  краще  відкладіть  заняття.  З  поганим  настроєм  не  грайтесь  з  дитиною,  оскільки  користі  це  не  принесе.  Ігрове  спілкування  має  бути  цікавим  і  для  дитини  і  для  Вас.