«Забезпечення методичного супроводу організації освітнього простору, шляхом використання здоров'язбережувальних та здоров'я формувальних технологій»

12 декабря 2017 - Администратор

Проблема  формування, збереження і відновлення здоров'я  дітей була є і завжди буде стрижневою і актуальною. Батьки прагнуть бачити своїх малят здоровими і щасливими, фізично розвиненими, загартованими, захищеними від усяких негаразд,  тому дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту здоров'я   дітей.

У Базовому компоненті дошкільної освіти, програмі  розвитку дитини дошкільної освіти « Українське дошкілля» розділ  «Особистість дитини», Листі МОН України  02. 09 2016 31/9-456  Інструктивно – методичні рекомендації  « Організація фізкультурно – оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» - наголошується на необхідності збереження та зміцнення здоров'я дітей. 

 Наш заклад зорієнтовано на надання допомоги  з оздоровлення дітей, які часто хворіють захворюваннями органів дихання, а також  здійснення комплексного підходу в процесі зміцнення фізичного, психічного, морального, духовного здоров'я,  шляхом впровадження здоров'язбережувальних технологій  та проведення оздоровчих процедур  у комплексах. 

   Колектив закладу постійно шукає, вивчає і впроваджує різноманітні оздоровчі  технології щоб щоденно дарувати дітям найцінніший в світі скарб – здоров'я.

 

Педагогічне кредо нашого колективу

                 «Здоров’я дітей – основа здоров’я нації»

 

Педагогічна родзинка

«Твори добро, неси добро, до тебе вернеться  воно»

 

Тому першочерговим завданням в роботі дошкільного навчального закладу є організація освітнього процесу на засадах здоров'язбереження, а саме:

♦      Вивчення досягнень науки та передового досвіду з проблеми збереження здоров'я дошкільників та впровадження в практику роботи.

♦      Забезпечення повноцінного фізичного, психічного, соціального,   духовного   розвитку   дітей,  шляхом інтеграції   здоров'язбережувальних   технологій   та нетрадиційних технік оздоровлення у різних  видах  діяльності

♦      Формування    у    дітей    потреби    дотримання здорового способу життя .

♦  Формування первинного соціального досвіду дітей,  культури   здоров'я   та   знання   про   шляхи   його збереження.

♦ Популяризація  ідей  здорового   способу   життя   серед батьківської громади, підвищення якості знань умінь і навичок батьків щодо  здорового способу життя

 

Успішному розв'язанню цих завдань в умовах освітнього процесу дошкільного навчального закладу сприяє:

 

Перше:

• Створення    здоров'язбережувального    середовища: фізкультурний   зал,   спортивний майданчик, міні - стадіони на ігрових майданчиках,  осередки   самостійної   рухової активності на кожній віковій групі, спортивний майданчик .  Як приклад, в нашому ДНЗ  є фізіотерапевтичний та водолікувальний комплекси, в яких є інгаляторій, зал лікувальної фізкультури, фізіотерапевтичний і масажний кабінети, душі, ванни, кімната релаксації, фітовітальня, дитяча сауна, соляна кімната, стежка Здоров'я.

Друге:

♦ Організація та проведення різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи з урахуванням стану здоров'я,  самопочуття,  індивідуальних особливостей.

Третє:

Організація рухового режиму життєдіяльності дітей;

Четверте:

♦ Гуманізація педагогічної діяльності, неформальний підхід до організації розпорядку дня, свобода вибору форм, методів і засобів фізкультурно-оздоровчої роботи, налагодження позитивного емоційного контакту між педагогом і дітьми

П'яте:

♦ Формування валеологічного світогляду та мотивації здорового способу життя з раннього віку, ознайомлення з правилами безпеки життєдіяльності, популяризація цих ідей серед дітей та батьківської громадськості

Шосте:

♦ Використання нетрадиційних методів оздоровлення та сучасних здоров'язбережувальних технологій, соціально-оздоровчих проектів, найбільш адаптованих для роботи з дітьми дошкільного віку.

 

 (Шановні колеги ви мали  змогу  сьогодні  побачити шість здоров’язберігаючих технологій, які ми використовуємо  в роботі з дітьми, а нетрадиційні техніки оздоровлення  у фізіотерапевтичному та водолікувальному комплексах ви побачите на слайдах)

 

Модернізація фізкультурно – оздоровчого середовища, а саме :

побудована соляна кімната, дає можливість розширити  спектр надання унікальних процедур з застосуванням новітніх технологій.

У водолікувальному комплексі проводяться:

Киснева терапія ( киснева пінка)

Бальнеотерапія ( ванни , душі)

Ландшафна терапія (Стежка здоров'я) Фітотерапія ( вітамінні, грудні, заспокійливі чаї)

У сауні:

пароповітряні ванни, ароматерапія.

Діяльність дошкільного  закладу зі збереження та зміцнення здоров'я дітей є  тільки тоді повноцінною та ефективною, якщо в повній мірі, професійно та ефективно в єдиній системі реалізовувати здоров'язберігаючі та здоров’яформуючі технології.

Головним  завданням  методичної  роботи в ДНЗ є забезпечення всебічної і ґрунтовної підготовки   педагогів  , здійснення диференційованого підходу з урахуванням досвіду й освітнього рівня щодо впроваджень здоров’язберігаючих технологій.

Методична робота з кадрами організовується  за відповідною системою.  Ця  система  спрямована на створення  професійно – особистісної зони успіху кожного педагога, підвищення рівня  мотивації до саморозвитку і творчості, ефективних засобів удосконалення педагогічної майстерності.

З  цією метою розроблена:

- структура методичної роботи

- циклограма  методичної роботи

 -здоров'язбережувальна інфраструктура(додаток)

  -структура впровадження

  здоров'язбережувальних технологій                                 (додаток)                                                          

  -   фізкультурно-оздоровчої роботи                                   (додаток)                                                

   - роботи ДНЗ з формування здорової дитини                  (додаток)

-                     структура діяльності інструктора з фізкультури       (додаток)                                                                                                              

-                     модель методичного забезпечення оздоровлення     (додаток)                                                                

-                     модель здорової дитини

-                     алгоритм оздоровчих заходів ( виходячи з моделі  здорової дитини в нас є розроблений алгоритм оздоровчих заходів)

-                     модель випускника

- створено «Банк  здоровязбережувальних та здоров'я формуючих технологій», де розкрито суть інноваційних технологій,підібрано методичні джерела, матеріали з кожної технології.

-                 «Банк ідей»      (розроблено шість проектів з проблеми збереження  здоров'я дошкільників,    ----  методичні рекомендації щодо організації і проведення фізкультурно – оздоровчої роботи та роботи  щодо планування Дня здоров'я , Тижня безпеки, канікулярного тижня  спорту, свят та розваг.