«Забезпечення методичного супроводу організації освітнього простору, шляхом використання здоров'язбережувальних та здоров'я формувальних технологій»
Проблема формування, збереження і відновлення здоров'я дітей була є і завжди буде стрижневою і актуальною. Батьки прагнуть бачити своїх малят здоровими і щасливими, фізично розвиненими, загартованими, захищеними від усяких негаразд, тому дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту здоров'я дітей.
У Базовому компоненті дошкільної освіти, програмі розвитку дитини дошкільної освіти « Українське дошкілля» розділ «Особистість дитини», Листі МОН України 02. 09 2016 31/9-456 Інструктивно – методичні рекомендації « Організація фізкультурно – оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» - наголошується на необхідності збереження та зміцнення здоров'я дітей.
Наш заклад зорієнтовано на надання допомоги з оздоровлення дітей, які часто хворіють захворюваннями органів дихання, а також здійснення комплексного підходу в процесі зміцнення фізичного, психічного, морального, духовного здоров'я, шляхом впровадження здоров'язбережувальних технологій та проведення оздоровчих процедур у комплексах.
Колектив закладу постійно шукає, вивчає і впроваджує різноманітні оздоровчі технології щоб щоденно дарувати дітям найцінніший в світі скарб – здоров'я.
Педагогічне кредо нашого колективу
«Здоров’я дітей – основа здоров’я нації»
Педагогічна родзинка
«Твори добро, неси добро, до тебе вернеться воно»
Тому першочерговим завданням в роботі дошкільного навчального закладу є організація освітнього процесу на засадах здоров'язбереження, а саме:
♦ Вивчення досягнень науки та передового досвіду з проблеми збереження здоров'я дошкільників та впровадження в практику роботи.
♦ Забезпечення повноцінного фізичного, психічного, соціального, духовного розвитку дітей, шляхом інтеграції здоров'язбережувальних технологій та нетрадиційних технік оздоровлення у різних видах діяльності
♦ Формування у дітей потреби дотримання здорового способу життя .
♦ Формування первинного соціального досвіду дітей, культури здоров'я та знання про шляхи його збереження.
♦ Популяризація ідей здорового способу життя серед батьківської громади, підвищення якості знань умінь і навичок батьків щодо здорового способу життя
Успішному розв'язанню цих завдань в умовах освітнього процесу дошкільного навчального закладу сприяє:
Перше:
• Створення здоров'язбережувального середовища: фізкультурний зал, спортивний майданчик, міні - стадіони на ігрових майданчиках, осередки самостійної рухової активності на кожній віковій групі, спортивний майданчик . Як приклад, в нашому ДНЗ є фізіотерапевтичний та водолікувальний комплекси, в яких є інгаляторій, зал лікувальної фізкультури, фізіотерапевтичний і масажний кабінети, душі, ванни, кімната релаксації, фітовітальня, дитяча сауна, соляна кімната, стежка Здоров'я.
Друге:
♦ Організація та проведення різних форм фізкультурно-оздоровчої роботи з урахуванням стану здоров'я, самопочуття, індивідуальних особливостей.
Третє:
Організація рухового режиму життєдіяльності дітей;
Четверте:
♦ Гуманізація педагогічної діяльності, неформальний підхід до організації розпорядку дня, свобода вибору форм, методів і засобів фізкультурно-оздоровчої роботи, налагодження позитивного емоційного контакту між педагогом і дітьми
П'яте:
♦ Формування валеологічного світогляду та мотивації здорового способу життя з раннього віку, ознайомлення з правилами безпеки життєдіяльності, популяризація цих ідей серед дітей та батьківської громадськості
Шосте:
♦ Використання нетрадиційних методів оздоровлення та сучасних здоров'язбережувальних технологій, соціально-оздоровчих проектів, найбільш адаптованих для роботи з дітьми дошкільного віку.
(Шановні колеги ви мали змогу сьогодні побачити шість здоров’язберігаючих технологій, які ми використовуємо в роботі з дітьми, а нетрадиційні техніки оздоровлення у фізіотерапевтичному та водолікувальному комплексах ви побачите на слайдах)
Модернізація фізкультурно – оздоровчого середовища, а саме :
побудована соляна кімната, дає можливість розширити спектр надання унікальних процедур з застосуванням новітніх технологій.
У водолікувальному комплексі проводяться:
Киснева терапія ( киснева пінка)
Бальнеотерапія ( ванни , душі)
Ландшафна терапія (Стежка здоров'я) Фітотерапія ( вітамінні, грудні, заспокійливі чаї)
У сауні:
пароповітряні ванни, ароматерапія.
Діяльність дошкільного закладу зі збереження та зміцнення здоров'я дітей є тільки тоді повноцінною та ефективною, якщо в повній мірі, професійно та ефективно в єдиній системі реалізовувати здоров'язберігаючі та здоров’яформуючі технології.
Головним завданням методичної роботи в ДНЗ є забезпечення всебічної і ґрунтовної підготовки педагогів , здійснення диференційованого підходу з урахуванням досвіду й освітнього рівня щодо впроваджень здоров’язберігаючих технологій.
Методична робота з кадрами організовується за відповідною системою. Ця система спрямована на створення професійно – особистісної зони успіху кожного педагога, підвищення рівня мотивації до саморозвитку і творчості, ефективних засобів удосконалення педагогічної майстерності.
З цією метою розроблена:
- структура методичної роботи
- циклограма методичної роботи
-здоров'язбережувальна інфраструктура(додаток)
-структура впровадження
здоров'язбережувальних технологій (додаток)
- фізкультурно-оздоровчої роботи (додаток)
- роботи ДНЗ з формування здорової дитини (додаток)
- структура діяльності інструктора з фізкультури (додаток)
- модель методичного забезпечення оздоровлення (додаток)
- модель здорової дитини
- алгоритм оздоровчих заходів ( виходячи з моделі здорової дитини в нас є розроблений алгоритм оздоровчих заходів)
- модель випускника
- створено «Банк здоровязбережувальних та здоров'я формуючих технологій», де розкрито суть інноваційних технологій,підібрано методичні джерела, матеріали з кожної технології.
- «Банк ідей» (розроблено шість проектів з проблеми збереження здоров'я дошкільників, ---- методичні рекомендації щодо організації і проведення фізкультурно – оздоровчої роботи та роботи щодо планування Дня здоров'я , Тижня безпеки, канікулярного тижня спорту, свят та розваг.