Засідання методичного об'єднання вихователів ДНЗ з питань формування у дошкільників художньо-практичної компетенції
“Естетичний розвиток дошкільників у декоративному малюванні”
Сприйняття і розуміння прекрасного починається у дитинстві. «Все прекрасне, що існує в навколишньому світі і створене людиною для інших людей, повинно доторкнутися до серця дитини і облагородити його», — стверджував В. Сухомлинський.
Естетичне виховання - це цілеспрямований процес творчої особистості, здатної сприймати, відчувати, оцінювати прекрасне і створювати художні цінності (Б. Т. Лихачов)
Естетичний розвиток особистості — процес становлення і вдосконалення естетичної свідомості та естетичної діяльності особистості.
Естетичну культуру особистості утворюють такі компоненти:
1. Естетична свідомість
2. Естетичні потреби
3. Естетична діяльність
Естетичне виховання має свої спеціальні завдання, які діляться на дві групи.
Перша група спрямована на формування естетичного ставлення до навколишнього світу. Передбачається наступне: розвивати вміння бачити красу у природі, вчинках, мистецтві, розуміти прекрасне; виховувати художній смак, потреба в пізнанні прекрасного.
Друга група завдань спрямована на формування художніх умінь у сфері різних мистецтв: навчання дітей малюванню, ліпленню, конструюванню; співу, рухам під музику; розвиток словесної творчості.
Для розвитку творчих здібностей дітей в образотворчій діяльності необхідно ряд умов і певний рівень розвитку всіх психічних процесів:
- Естетичне сприймання,
- Образне мислення.
- Уява
- Оволодіння способами діяльності
- Емоційне ставлення до зображувального
Компонентами естетичного ставлення дитини до мистецтва є:
- здатність до емоційного сприйняття;
- здатність до активного засвоєння художнього досвіду,
- навчальна діяльність;
- пошуково-дослідницька;
- спеціальні художні й творчі здібності
Види декоративно-прикладного мистецтва в ДНЗ
- Кераміка
- Плетіння, в`язання
- Вишиванка
- Декоративний розпис
- Писанкарство
- Витинанки
- Виготовлення виробів з бісеру