Естетичний розвиток дошкільників у декоративному малюванні

2 февраля 2016 - Администратор
 
Засідання методичного об'єднання вихователів ДНЗ з питань формування у дошкільників художньо-практичної компетенції

“Естетичний розвиток дошкільників у декоративному малюванні”

 

 

Сприйняття і розуміння прекрасного починається у дитинстві. «Все прекрасне, що існує в навколишньому світі і створене людиною для інших людей, повинно доторкнутися до серця дитини і облагородити його», — стверджував В. Сухомлинський.

—Естетичне виховання - це цілеспрямований процес творчої особистості, здатної сприймати, відчувати, оцінювати прекрасне і створювати художні цінності (Б. Т. Лихачов)
—Естетичний розвиток особистості — процес становлення і вдосконалення естетичної свідомості та естетичної діяльності особистості.
—Естетичну культуру особистості утворюють такі компоненти:

      1. Естетична свідомість

      2. Естетичні потреби

      3. Естетична діяльність


—Естетичне виховання має свої спеціальні завдання, які діляться на дві групи.
— Перша група спрямована на формування естетичного ставлення до навколишнього світу. Передбачається наступне: розвивати вміння бачити красу у природі, вчинках, мистецтві, розуміти прекрасне; виховувати художній смак, потреба в пізнанні прекрасного.
— Друга група завдань спрямована на формування художніх умінь у сфері різних мистецтв: навчання дітей малюванню, ліпленню, конструюванню; співу, рухам під музику; розвиток словесної творчості.

Для розвитку творчих здібностей дітей в образотворчій діяльності необхідно ряд умов і певний рівень розвитку всіх психічних процесів:

  • —Естетичне сприймання,
  • —Образне мислення.
  • —Уява
  • —Оволодіння способами діяльності
  • —Емоційне ставлення до зображувального

Компонентами естетичного ставлення дитини до мистецтва є:

  • —здатність до емоційного сприйняття;
  • —здатність до активного засвоєння художнього досвіду,
  • —навчальна діяльність;
  • —пошуково-дослідницька;
  • — спеціальні художні й творчі здібності

Види декоративно-прикладного мистецтва в ДНЗ

  • —Кераміка
  • —Плетіння, в`язання
  • —Вишиванка
  • —Декоративний розпис
  • —Писанкарство
  • —Витинанки
  • —Виготовлення виробів з бісеру