Формування фізкультурно-оздоровчої компетентності фахівців дошкільного закладу, як складової їх позитивного професійного іміджу

2 февраля 2016 - Администратор
На базі ДНЗ №43 20.10.2015р. пройшло методичне об`єднання для інструкторів з фізкультури на тему

«Формування фізкультурно-оздоровчої компетентності фахівців дошкільного закладу, як складової їх позитивного професійного іміджу»

Педагог - це не тільки професія, це покликання, яким відзначено далеко не кожна людина, це покликання потрібно заслужити, заслужити своєю працею, своїм талантом, своїм бажання постійно змінюватися, перетворюватися, вдосконалюватися. 

Сучасний педагог – це кваліфікований фахівець, який має професійну освіту; має педагогічний такт; педагогічний стаж; володіє педагогічною майстерністю прагне до самовдосконалення самоосвіти; любить, розуміє і поважає особистість дитини, володіє новітніми педагогічними технологіями, що відповідають новим суспільним цілям та рівню розвитку дитини.

 Сучасні умови, в яких ми живемо і працюємо, принципово відрізняються від тих, які були раніше. А в нових умовах нам слід поводитися і жити по-іншому, створювати  позитивний імідж закладу.

   Імідж дошкільного закладу - це цілісний образ, що складається з багатьох чинників. Над його створенням повинні працювати весь педагогічний процес.

   Імідж педагога дошкільного навчального закладу може бути представлений як соціально-психологічний образ, формування якого зумовлено наявністю яскраво виражених спонтанно або усвідомлено презентованих якостей педагога, легко сприймається оточуючими при першому контакті, і відповідний очікуванням аудиторії, є прологом до формування авторитету.

 

Імідж - це певний образ особистості, у якому найяскравіше втілене те, як особистість виглядає, говорить, одягається, діє, її вміння триматися, постава, поза й мова тіла, аксесуари (П. Берд).

Існують різноманітні типології іміджу. А. Коханенко пропонує таку типологію: особистісний, зовнішній, вербальний, кінетичний, середовищний, професійний імідж.

Особистісний імідж, або імідж особистості, - це уявлення або думка про людину як про особистість і про її особистісні якості. Особистісний імідж розглядають як поєднання внутрішніх і зовнішніх чинників, що спричинюють його складники (самоімідж, бажаний і необхідний іміджі).

Зовнішній імідж, або габітарний, - передусім це габарити людини.,  такі  як розміри, зріст (високий, середній, низький), тілобудова (повна, нормальна, худорлява, мускуляста).

 Зовнішній імідж оцінюють також за одягом, аксесуарами, зачіскою, макіяжем (для жінок) і в цілому за ступенем доглянутості, здоровим зовнішнім виглядом.

Вербальний імідж - інформація про інтелект людини, котра формується на підставі того, як і що вона говорить. Кожній діловій людині корисно й необхідно володіти технікою й засобами вербального спілкування, . До змісту «вербального іміджу» належать слова, написані й вимовлені, а також такі показники мовлення, як темп, інтонація, гучність, ритм, паузи та змістові наголоси,

 Кінетичний, або невербальний імідж, - думка про людину, що виникає на підставі характеру типових рухів людини - постави, погляду, контакту очей, міміки, жестів, рухів окремих частин тіла під час взаємодії. Кінетичне мовлення виявляє підсвідомі установки людини й не контролюється свідомістю, але це мовлення має суттєве значення у формуванні думки про людину, про її справжнє ставлення до того, що вона говорить і як ставиться до партнера із взаємодії.

Середовищний імідж характеризує середовище перебування людини: її дім, офіс, автомобіль, місця проведення дозвілля, відпустки і т. ін. Залежно від виду діяльності ділова людина (сучасний фахівець) повинна виглядати краще, ніж її конкуренти: машина, кабінет, костюм - усе повинно бути трохи кращим, ніж у більшості колег.

Професійний імідж - це уявлення про людину як про спеціаліста чи професіонала.

 

Формування особистісного іміджу у професійному аспекті:

 По-перше: він базується на ментальному потенціалі конкретної людини, зорієнтований на постійний розвиток духовно-моральних та професійно-особистісних якостей, що стимулює позитивно-особистіне зростання людини.

 По- друге: цілеспрямована робота над створенням привабливого особистісного іміджу, максимально гармонізує зовнішній вигляд, психічний стан людини, сприяє автентичному поєднанні зовнішнього внутрішнього настрою та поведінки людини в ситуаціях спілкування.

 По-третє: імідж формує стратегію позитивного ставлення людини до життя себе та інших людей, стимулює її активність постійну роботу із саморозвитку і самовдосконаленням, виступає дієвим засобом досягнення успіху в  сімейному та професійному житті.

Майстерність фахівців базується на чотирьох компонентах:

1. Риси характеру

2. Морально-етичні цінності

3. Професійні знання

4. Досягнення та професійні якості професійного іміджу (бажання і вміння впроваджувати нові ідеї, новітні технології, впровадження передового педагогічного досвіду, здатність працювати в команді і брати на себе відповідальність, володіти вміннями та навичками професійного рівня, готовність вчитися все життя)

Отже, чим яскравіше палітра іміджевих особливостей та їхнє гармонійне поєднання, чим більше воно відповідає духовній, моральній, особистісній і професійній зрілості особистості, тим багатший, колоритніший і привабливіший її імідж