Колективний перегляд заняття "До лісу на допомогу"

5 апреля 2021 - Администратор

Колективний перегляд. Заняття "До лісу на допомогу"

Підготувала вихователь вищої категорії Зіняр М.П.

 

Мета: узагальнити знання дітей про характерні ознаки весни та назви весняних місяців.   Повторити   правила   поведінки  у   природі;   формувати  екологічну

культуру.

Активізувати зв'язне мовлення, словник, удосконалювати навички звукового аналізу. Вчити дітей розмовляти невимушено, аргументовано висловлювати свою думку.

Закріпити лічбу та цифри в межах десяти, геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал.

Розвивати пам'ять, мислення, увагу до поетичного слова, естетичні почуття. Виховувати бережливе ставлення до живої природи, готовність прийти на допомогу.

Матеріал: магнітофон, касета з записами співу пташок, шуму води, дошу; цифри від 1 до 10, цифри в предметах, геометричні фігури; букви; екологічні знаки; костюми Весни та Сонечка; іграшки: сонечко, зайчик, ведмедик, лисичка; вірші, загадки, прислів'я про весну та звірів; мішки для сміття, фарба, пензлі, вода.

Хід заняття.

Вихователь. Діти, сьогодні на нас чекає багато цікавих пригод. Чи у всіх у вас гарний настрій. Покажіть який. У мене теж гарний настрій і я хочу передати його вам, а ви теж спробуйте передати його один одному і гостям.

(Звучить спів пташок)

Вихователь. Що це? Де можуть так гарно співати пташки (у лісі). А чи хочете ви , піти до лісу (відповіді дітей). Перш ніж піти до лісу відгадайте загадку:

Лиха зима сховається, А сонечко прогляне. Сніжок води злякається, Тихенько тануть стане. Хто ця гостя чарівна, Що від неї сніг тіка?(весна)

Вихователь. Після якої пори року настає весна? Перед якою порою настає весна? Весна має трьох синів, хто вони? Назвіть весняні місяці.(відповіді дітей)

Вихователь. Можемо вирушати у подорож. Що треба нам зробити перед мандрівкою?(перевірити взуття, одяг)

Вихователь. Діти, як можна потрапити до лісу?(поїхати машиною, поїздом, автобусом) Що треба для того, щоб поїхати поїздом?(вибрати водія, контролера, пасажирів)

Вихователь. Водієм буде..., контролером буду я. Пасажири, візьміть, будь-ласка, квитки і займайте місця в автобусі, (кожна дитина бере цифру і сідає на стільчик з відповідною цифрою. Вихователь (контролер) перевіряє чи правильно діти виконали завдання)

Вихователь. Діти, ви любите весну? Чому? Які кольори у весни? (зелений, жовтий..., відповіді дітей)

Вихователь. Ось ми під'їжджаємо до лісу. Перед нами лісова галявина. Прошу виходити). Ми потрапили на галявину добрих справ.

(Вихователь разом з дітьми підходять до дерева, у гніздечку сидить пташка, а біля нього сидить кіт)

Вихователь. Діти, як ви думаєте, що могло би статися, як би ми не підійшли? (міркування дітей) Скільки яєчок у гнізді? ( діти рахують) Чому не можна руйнувати пташині гнізда, знищувати яйця пташок? (птахи знищують комах, гусінь)

Вихователь. Хто пригадає вірш чи пісню про птахів? ( виконують пісню „Соловейко навесні")

Вихователь. Погляньте, будь ласка, тут уже хтось побував перед нами. Що це розкидано? (сміття) Чи ми можемо якось допомогти? Що можна зробити? (позбирати сміття) Отже, ми можемо зробити висновок як треба поводитися в лісі, (діти висловлюють свої думки )

Вихователь. Подивіться, будь ласка на ці знаки і спробуйте придумати правила поведінки в лісі. ( не ламати гілки, не рвати квітів, не ловити метеликів, не галасувати ) Ми сьогодні навчилися як поводитися в лісі і можемо навчити цих правил своїх менших друзів.

Вихователь. Ось і ще одна пригода. Перед нами гора. А на ній цифри. Щоб перейти через гору, треба поставити цифри по порядку і полічити від 1 до 10.(діти виконують завдання ) На вершині гори сидить змія. Вона зачарувала цифри.(Гра „Впізнай цифру")

Вихователь. Молодці, ви добре справилися і потрапили на галявину казок. Як ви думаєте, хто на нас тут може чекати? (іграшки-звірята: зайчик, ведмедик, лисичка. Вихователь і діти загадують загадки про звірят, а той, хто відгадає, бере іграшку і називає казки, в яких є цей звір )

Вихователь. Ми прийшли з вами до чарівного озера, в якому плавають незвичайні рибки. Розгляньте їх, на що вони схожі? (на геометричні фігури)А щоб спіймати рибку, треба сказати, на що вона схожа, (діти описують геометричні фігури, гра Згадай фігуру" - Одна дитина малює фігуру в повітрі, а інші відгадують)

Добрий день, Сонце-друже, Ми тебе всі любим дуже А скажи нам, панночку, Де Весна-весняночка?

Сонце. Заспівати треба всім, Весну в гості запросім. ( Хоровод минула вже зима")

Всі кличуть Весну.

Люба Весно, поспішай, У садок наш завітай

Вихователь. Хто ти така, красуне дивна?

Весна.              А я Весна, Весна-царівна,

Куди ступаю - сонце сяє, Міста і села оживають. Квіти й дерева величні Землю- матір прикрашають.

Вихователь.    Ой, Весна, Весна, днем красна. Що ти нам, Весно, принесла?

Весна. Принесла я квіточки, щоб раділи діточки.

Вихователь. Діти, ви хочете зробити Весні і Сонечку подарунок? Що ми можемо подарувати? (картинки, фото, побажання, килимок весняний) Що потрібно для того, щоб зробити малюнок? (фарби, папір, пензлі, вода, руки) Діти малюють спільно картину.

Вихователь. Яка чудова вийшла картина, (дарують картину Сонечку і Весні) Займайте місця в автобусі і ідемо до дитячого садка. Чи сподобалась вам подорож до весняного лісу? Що найбільше запам'яталося? Які добрі справи ми робили?(відповіді дітей)

(Діти разом з вихователем підходять до галявини квітів.)

Вихователь. Діти, як би ви назвали цю галявину? ( галявина квітів, квіткова галявина, квітуча галявина...) Вона теж із сюрпризом. Подумайте, що може ховатися за квітами?(версії дітей) Колись ці квіти були буквами, але вони пішли до лісу і заблукали, і ... перетворились на квіти. Ви хочете допомогти квітам і перетворити їх знову на букви ? Спробуймо це зробити, промовивши слова „Котись, колечко, знайдись, словечко".( Діти передають один одному колечко, і у кого залишиться колечко по закінченні слів, той називає слово на заданий звук)

Вихователь. Пропоную всім відпочити. Послухайте, будь ласка, казочку.

Весняної днини, погожого ранку

В мандрівку зібрались Кирило з Вадимом.

Щоб у садочок Весну запросити,

Швидко вдяглися і рушили діти. (Хлопчики одягають рюкзаки )

Вадим.        Вже поле й гай

Збудилися від сну. То ж час і нам Стрічати там Весну.

Вихователь. Кого ви там шукаєте?

Кирило. Ми шукаємо Весну, чи ви її не зустрічали?

Всі Ні!

Вихователь. Діти. Як ви думаєте, хто може знати, де живе Весна? ( версії дітей) Запитайте у Сонечка.

Кирило.   Сонечко, Сонечко, Де сховалось ти? Вийди, любе Сонечко, Всім нам посвіти.

Всі. Вийди, вийди, Сонечко. ( заявляється дитина-Сонечко )

Сонечко. Я дарую вам тепло, Щоб навколо все цвіло. Щоб гайочок зеленів І пташиний спів дзвенів. Щоб сріблилась річка І росла травичка. Розвивалися сади, Наливалися плоди..

Вадим, (вклоняється Сонечку)

Добрий день, Сонце ясне! Добрий день, Сонце красне!

Кирило, (вклоняється Сонечку)