Методичні рекомендації педагогам

20 января 2019 - Администратор

                                Кілька порад вихователям:

·        Любіть і поважайте дитину так само, як і дорослого;

·        Плекайте в собі почуття задоволення від роботи з дітьми, бо воно приходить не відразу;

·        Поповнюйте свій "багаж знань" захопливими історіями, добрими казками, цікавими фактами з життя тварин, рослин, тощо;

·        Працюйте з гарним настроєм, налаштовуйтесь на творчу роботу;

·        Майте в запасі гру, заняття, казку на  той випадок, якщо раптом доведеться змінити хід розпочатого заняття чи треба буде провести його поза планом;

·        Будьте з дітьми відвертими, вони відчують це й оцінять;

·        Намагайтесь дотримуватися "кодексу справедливості".У маленьких дітей почуття несправедливості загострене;

·        Учіть напам'ять вірші для дітей, особливо веселі. Досить часто виникають ситуацію, в яких просто необхідно процитувати якийсь вірш;

·        Заведіть собі "помічники-іграшки, персонажа, предмет, із яким ви будете радитися, як учинити;

·        Частіше проводьте з дітьми словотворчі ігри, щоб розширити лексичний запас дітей;

·        Тренуйте свою фантазію, уявлення для організації різних ігор. Щоб підтримувати себе в "творчому тонусі", варто інколи влаштовувати різного роду імпровізації.

                                           Кілька заборон вихователям:

Не принижуйте дітей образливими прізвиськами  й порівняннями;

Не підвищуйте голос, навіть у крайніх випадках.    Якщо це сталося, слід пояснити, чому ви так зробили й висловити жаль, що вам довелося так учинити;

Не забувайте, караючи дитину, вчасно вибачити її й створити таку ситуацію, в якій вона буде готова щиро поросити вибачення;

Не заохочуйте інших дітей радіти, коли караєте їх товариша;

Не дозволяйте дітям говорити поганого одне про одного й не заохочуйте скаржників та ябед, навіть тоді, коли вони кажуть правду. Докладіть зусиль, аби винуватий сам визнав свою  провину, бажано, як помилку, а не вважав себе "поганим", "невихованим", чи таким, що робить усе "на зло".;

Не кажіть неприємних слів про родину, батьків дитини при вихованцях і не дозволяйте робити це іншим;

Не проводьте гру чи заняття, якщо ви в них не розібралися чи недостатньо готові, аби провести на належному рівні;

Не перебивайте дитячу ініціативу словами:"Скажеш тоді, коли тебе спросять", або "Почнеш робити тоді, колі тобі дозволять", інакше дошкільнята перестануть щось робити без вашого керівництва;

Не дратуйтеся й не демонструйте свого роздратування. Якщо це сталося, старайтеся показати, що це вас украй засмутило;

Не приховуйте від дітей своє погане самопочуття чи засмученість від невдачі, не позбавляйте їх можливості поспівчувати, але знайте міру і завжди дякуйте їм за виявлені почуття.