Методичні рекомендації педагогам
Кілька порад вихователям:
· Любіть і поважайте дитину так само, як і дорослого;
· Плекайте в собі почуття задоволення від роботи з дітьми, бо воно приходить не відразу;
· Поповнюйте свій "багаж знань" захопливими історіями, добрими казками, цікавими фактами з життя тварин, рослин, тощо;
· Працюйте з гарним настроєм, налаштовуйтесь на творчу роботу;
· Майте в запасі гру, заняття, казку на той випадок, якщо раптом доведеться змінити хід розпочатого заняття чи треба буде провести його поза планом;
· Будьте з дітьми відвертими, вони відчують це й оцінять;
· Намагайтесь дотримуватися "кодексу справедливості".У маленьких дітей почуття несправедливості загострене;
· Учіть напам'ять вірші для дітей, особливо веселі. Досить часто виникають ситуацію, в яких просто необхідно процитувати якийсь вірш;
· Заведіть собі "помічники-іграшки, персонажа, предмет, із яким ви будете радитися, як учинити;
· Частіше проводьте з дітьми словотворчі ігри, щоб розширити лексичний запас дітей;
· Тренуйте свою фантазію, уявлення для організації різних ігор. Щоб підтримувати себе в "творчому тонусі", варто інколи влаштовувати різного роду імпровізації.
Кілька заборон вихователям:
Не принижуйте дітей образливими прізвиськами й порівняннями;
Не підвищуйте голос, навіть у крайніх випадках. Якщо це сталося, слід пояснити, чому ви так зробили й висловити жаль, що вам довелося так учинити;
Не забувайте, караючи дитину, вчасно вибачити її й створити таку ситуацію, в якій вона буде готова щиро поросити вибачення;
Не заохочуйте інших дітей радіти, коли караєте їх товариша;
Не дозволяйте дітям говорити поганого одне про одного й не заохочуйте скаржників та ябед, навіть тоді, коли вони кажуть правду. Докладіть зусиль, аби винуватий сам визнав свою провину, бажано, як помилку, а не вважав себе "поганим", "невихованим", чи таким, що робить усе "на зло".;
Не кажіть неприємних слів про родину, батьків дитини при вихованцях і не дозволяйте робити це іншим;
Не проводьте гру чи заняття, якщо ви в них не розібралися чи недостатньо готові, аби провести на належному рівні;
Не перебивайте дитячу ініціативу словами:"Скажеш тоді, коли тебе спросять", або "Почнеш робити тоді, колі тобі дозволять", інакше дошкільнята перестануть щось робити без вашого керівництва;
Не дратуйтеся й не демонструйте свого роздратування. Якщо це сталося, старайтеся показати, що це вас украй засмутило;
Не приховуйте від дітей своє погане самопочуття чи засмученість від невдачі, не позбавляйте їх можливості поспівчувати, але знайте міру і завжди дякуйте їм за виявлені почуття.