Особливості організації та проведення інтегрованого заняття

4 февраля 2019 - Администратор

                                                                             Пам'ятка для педагогів

      * Кожний вид роботи на занятті має бути спрямований на розкриття змісту ключового поняття (теми-образу, ключової ідеї).

 

       * Ураховуючи конкретність мислення та нестійкість уваги старших дошкільників, під час підготовки до інтегрованого заняття педагог має створити інтелектуальну карту (кар­ту розумових дій). Вона є найзручнішим способом візуального оформлення матеріалу, оскільки дає змогу розкрити сутність ключового поняття, дивитися на нього крізь при­зму його міжсистемних зв'язків. Розроблена карта є структурною основою для моде­лювання і проведення заняття або серії занять, якщо тема — широка.

 

      * Навколо ключового поняття необхідно зібрати підтеми (змістові блоки), а кожну підтему — доповнити конкретними складовими. На цьому ж етапі треба визначити освітні напрями та обрати види роботи, засобами яких педагог розкриватиме дітям ключове поняття.

 

       * Структура інтегрованих занять потребує особливої чіткості, продуманого й логічного взаємозв'язку матеріалів з різних розділів програми на всіх етапах вивчення теми.

 

       * Кількість запропонованих матеріалів, освітніх напрямів та видів роботи з дітьми обирає педагог. Спосіб розкриття кожного змістового блоку залежить від цілей, поставлених педагогом.

 

       * На інтегрованому занятті неможливо відокремити одну галузь знань від іншої. Діяль­ність дітей має бути цілісною.

 

        Кожен з методів (дидактична гра, вправа, бесіда, розглядання ілюстрацій, спостережен­ня тощо) чи видів діяльності необхідно організовувати згідно з методикою їх проведен­ня в межах відповідного освітнього напряму.

 

       * Інтегроване заняття є дещо тривалішим за традиційне. Проте, оскільки на такому за­нятті чергуються різні види діяльності, активність дітей має хвильовий характер, і час для них минає непомітно. Критерієм визначення тривалості заняття є працездатність вихованців та вихователів, їхня зацікавленість, захоплення процесом.