Пам'ятка для педагогів
* Кожний вид роботи на занятті має бути спрямований на розкриття змісту ключового поняття (теми-образу, ключової ідеї).
* Ураховуючи конкретність мислення та нестійкість уваги старших дошкільників, під час підготовки до інтегрованого заняття педагог має створити інтелектуальну карту (карту розумових дій). Вона є найзручнішим способом візуального оформлення матеріалу, оскільки дає змогу розкрити сутність ключового поняття, дивитися на нього крізь призму його міжсистемних зв'язків. Розроблена карта є структурною основою для моделювання і проведення заняття або серії занять, якщо тема — широка.
* Навколо ключового поняття необхідно зібрати підтеми (змістові блоки), а кожну підтему — доповнити конкретними складовими. На цьому ж етапі треба визначити освітні напрями та обрати види роботи, засобами яких педагог розкриватиме дітям ключове поняття.
* Структура інтегрованих занять потребує особливої чіткості, продуманого й логічного взаємозв'язку матеріалів з різних розділів програми на всіх етапах вивчення теми.
* Кількість запропонованих матеріалів, освітніх напрямів та видів роботи з дітьми обирає педагог. Спосіб розкриття кожного змістового блоку залежить від цілей, поставлених педагогом.
* На інтегрованому занятті неможливо відокремити одну галузь знань від іншої. Діяльність дітей має бути цілісною.
Кожен з методів (дидактична гра, вправа, бесіда, розглядання ілюстрацій, спостереження тощо) чи видів діяльності необхідно організовувати згідно з методикою їх проведення в межах відповідного освітнього напряму.
* Інтегроване заняття є дещо тривалішим за традиційне. Проте, оскільки на такому занятті чергуються різні види діяльності, активність дітей має хвильовий характер, і час для них минає непомітно. Критерієм визначення тривалості заняття є працездатність вихованців та вихователів, їхня зацікавленість, захоплення процесом.