Планування освітнього процеса за принципом методичного конструктора

21 октября 2019 - Администратор

Методичний конструктор — інструмент планування освітньої роботи, який надає вихователю змогу з окремих дидактичних елементів: ефективних форм, методів, засобів навчання й виховання дітей, самостійно конструювати загальну картину проживання дня відповідно до свого особистого бачення, розуміння кожної з навчальних тем, з урахуванням особистих переваг, можливостей дітей конкретної групи, наявних ресурсів.

 

Мета методичного конструктора — спростити планування й водночас зробити його системним, змістовно наповненим та організаційно  різноманітним. Ця модель планування дає змогу:

·        будувати роботу з дітьми з відчуттям реальної  ситуації, а не згідно з узагальненою стандартизованою регламентацією;

·        мінімізувати обсяг необхідної  документації для щоденного планування, що відчутно економить час i сили вихователя;

·        вивільнити час для педагогічної  рефлекси стосовно себе й своїх вихованців,   що  сприяє  оптимальній  організації освітнього процесу.

 

Методичний конструктор — це власне картотека методичних засобів, тобто систематизоване зібрання карток, які містять опис різних форм і методів роботи з дітьми.

Таку картотеку можна систематизувати за:

•  алфавітом,

•  освітніми лініями,

•  видами діяльності,

•  темами,

•  центрами діяльності.

 

Можна скористатися іншим принципом систематизації, який буде доцільним для роботи педагогів конкретного закладу дошкіль­ної освіти.

Як упроваджувати в практику

Є два способи впровадження методичного конструктора в орга­нізацію освітнього процесу й планування: цілісний і частковий.

Цілісний. Створення інформаційно-методичного банку у вигля­ді власної картотеки з усіх освітніх ліній на основі обраного принци­пу класифікації. Адже саме картотека є основою методичного кон­структора.

Частковий. Започаткувати картотеку й частково використо­вувати методичний конструктор з поступовим поповненням запо­чаткованої картотеки. Можливе також використання окремих еле­ментів картотеки для оптимізації планування та обслуговування освітнього процесу за певними темами.

У якій технології реалізовано

Методичний конструктор як модель планування реалізовано в технології блочно-тематичного планування, яку розробила доктор педагогічних наук Наталія Гавриш більше десяти років тому