Вправи для підготовки дитини до школи

21 апреля 2020 - Администратор

Вправи для підготовки дітей до школи

 

Розвиваємо увагу

Спочатку діти не вміють керувати своєю увагою. Вони активно реагують на все нове і цікаве, але не можуть довго зосередитися на тому, що їх не приваблює. Тому першокласнику буває складно висидіти 4-5 хвилин уроку без перемикання на сторонні справи.

 

Завдання «Знайди і обведи»

Дайте дитині невеликий текст (це може бути стаття з дитячого журналу або роздрукована казка) і запропонуйте їй в кожному рядку закреслити певну букву, припустимо, «А». Як можна ускладнити завдання? Попросіть дошкільника закреслювати «А» і обводити «Б», або відзначати «А» тільки тоді, коли перед нею стоїть приголосна буква

 

Завдання «Абракадабра»

На листку паперу запишіть ряд складних неіснуючих слів і запропонуйте дитині без помилок переписати їх у зошит:

МАПЕТЛООЖЕРРАОТІНДЕБОЖАДСЕЛПАН
ЗЕЛЛОТИМНОСТАЛЛОТОЗАКОНАВУЧИДАЯН
ЖАМОТСВАНЕРТАЛОФОГРОДІОЛЮЗМОНАТ.

 

Вправа «Слухай і роби»

Називаєте різні слова (стіл, ліжко, горнятко, олівець, ведмідь, виделка і т.д) і просите дитину плескати в долоні, коли зустрінеться слово, що позначає тварину. Підвищуємо складність: тепер необхідно буде вставати кожен раз, коли чуєш назву рослини. З'єднайте дві частини вправи. Якщо буде легко, додайте ще дію.

 

Вправа «Покажи на себе»

Називайте частини тіла і вказуйте на них. А дитина повинна повторювати слова і показувати на собі. Потім почніть заплутувати її: говорите «рука», а вказуйте на ногу і т.п.

 

 

 

 

 

Розвиваємо пам'ять

Як і увагу, пам'ять дошкільника тільки переходить від мимовільної до довільної: він швидко запам'ятовує вірші з яскравими і цікавими образами, але нудні тексти вчить важко.

Завдання і вправи на розвиток пам'яті допоможуть майбутньому першокласнику краще засвоювати будь-яку корисну нову інформацію.

 

Завдання «Ланцюжок слів: слухай і запам'ятовуй»

З десяти виголошених слів старший дошкільник (6-7 років) здатний запам'ятати близько семи. Перевіримо, наскільки добре розвинена пам'ять у вашої дитини?

Ланцюжок слів для перевірки: спальня, ваза, тигр, овал, квадрат, ромб, вовк, риба, зима, заєць, будинок, сонце, їжак, хмара.

 

Завдання «Пари слів»

Зачитайте всі пари слів. Потім називайте тільки перше і чекайте у відповідь другу:
осінь - дощ; ваза - квіти; лялька - сукня;
гонятко - блюдце; книга - сторінка; вода - риба;
машина - колесо; будинок - вікно; годинник - стрілки.
– повторювати вголос і подумки;
– подумки фіксувати одні об'єкти через інші, створюючи асоціації;
– об'єднувати предмети в групи, виділяючи їх схожості або відмінності.

 

Вправа «Згадай і опиши»

Після спільної прогулянки згадайте, що цікавого ви побачили на вулиці. Можливо, це була яскрава вивіска або перехожий зі смішною собачкою. Попросіть дитину докладно описати об'єкт.

 

Вправа «Повтори фігуру»

Візьміть рахункові палички, викладіть з них хитромудру фігуру і дайте дошкільнику час на те, щоб він її запам'ятав. Запропонуйте по пам'яті зобразити таку ж композицію з рахункових паличок.

Більше ідей – у матеріалі «Ігри, що розвивають мислення, пам'ять, увагу».

Розвиваємо мислення

Діти з розвиненим мисленням легше вбирають нові знання і придумують, як їх застосувати.

 

 Почніть з відповідних за віком завдань

·         5-6 років

·         6-7 років

·         1 клас

Дошкільники може бути непросто розібратися у всьому різноманітті завдань і вправ самостійно. Щоб полегшити перші кроки рекомендуємо по 5-7 завдань з кожної категорії виконати разом з дитиною.

 

«Що, навіщо і чому?»

Поміркуйте разом над наступними питаннями:
Вранці ми снідаємо, а опівдні — …?
Чому, перед тим, як проїде потяг, уздовж шляху опускаються шлагбауми?
Маленька корова - це теля, дитинча овечки - це …?
Собака більше схожий на кішку або курку? Чим, що у них однакового?
Чому у всіх автомобілів є гальма?
Навіщо на лист потрібно наклеювати марку?

 

«Яке слово зайве?»

У кожному ряду потрібно відшукати зайве слово:
Старий, дряхлий, маленький, давній;
Хоробрий, злий, відважний, сміливий;
Яблуко, слива, огірок, груша;
Молоко, сир, сметана, хліб;
Година, хвилина, літо, секунда;
Ложка, тарілка, сумка, каструля;
Сукня, шапка, сорочка, светр;
Мило, зубна паста, мітла, шампунь;
Береза, дуб, сосна, суниця;
Книга, телевізор, магнітофон, радіо.

Вправа «Хто більше?»

Запропонуйте дитині назвати якомога більше слів, які позначають конкретні поняття: дерева, квіти, види транспорту, види спорту і т.д.

 

Вправа «Важливі слова»

Назвіть одне поняття (сад) і додайте до нього слова (рослини, садівник, паркан, земля), що супроводжують. Попросіть дитину вибрати з них два найважливіших, без яких головний предмет не може обійтися. Задавайте питання, щоб зрозуміти, чому вона зробила вибір на користь конкретних слів. Приклади інших пар: магазин - продавець, молоко, прилавок, гроші; аквапарк - надувний круг, гірки, вода, купальний костюм.