Колективний перегляд заняття Багатства України

22 декабря 2023 - Администратор

Багатства України

                               (Заняття для дітей старшої групи) 

                                                                                                               

 

 

 

 

 

                                                                                                                Підготувала

                                                                                                               Світлана Кузьмич

                                                                                                               Вихователька

                                                                                                               ЗДО№ 43

                                                                                                              М. Рівне, Рівненської обл.

 

 

Запропонуйте своїм вихованцям пригадати все, що їм відомо про Україну та разом здійсніть віртуальну подорож рідним краєм. А коректурної таблиці, різноманітні вправи та ігри зроблять цю мандрівку захопливою й цікавою.

Мета. Закріплювати знання дітей про нашу країну - Україну. Розширювати і поглиблювати уявлення про природу рідного краю, його тваринний світ, про найбільші міста, національні звичаї, традиційний одяг. Розвивати зв'язне мовлення. Виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

Матеріал: контурна карта України, схематичні зображення степу, лісу, моря, озера, річки, гір; коректурна таблиця "Тварини України"; ляльки, хлопчик і дівчинка, в українському вбранні (або їх силуетні зображення).

                                             Хід заняття

                                                    Вихователька

                                                    Розкажу вам нині казку

                                                    Про чудовий диво-край.

                                                    Ти ж, сопілочко, будь ласка,

                                                    Поможи мені, заграй!

Звучить партія сопілки із п'єси "Мелодія" М. Скорика.

Вихователька. У мальовничому куточку планети Земля, там, де повсюди квітучі сади і родючі землі, розкинулася чудова країна. Країна зі славною багатовіковою історією, мудрими працьовитими людьми, з чарівними піснями, щедрою природою та непоборним прагненням до свободи і незалежності. У ній ми народилися й живемо, тут живуть наші батьки, бабусі, дідусі, друзі. Здогадалися, про яку країну йдеться? Тож назвімо її ім'я. (Відповіді дітей.)

Різні в світі є країни, різні люди є на світі,

Різні гори, полонини, різні трави, різні квіти

 

 

 

  Серед всіх одна країна, найрідніша нам усім, То прекрасна Україна, нашого народу дім! Я хотіла би, щоб про нашу країну дізнався весь світ. Але ж не кожен має змогу відвідати і казкові простори. Як же можуть дізнатися про Україну люди, які живуть далеко за її межами? (За допомогою світлин, відеоматеріалів, книжок, журналів, газет тощо.) А ще відкрити для себе багато цікавого про різні країни ми можемо, розглядаючи карти. Карта - це зображення частини нашої планети, де позначені країни, міста, села, різні природні й створені людьми об'єкти. Ось такий вигляд має Україна на карті. (Демонструє контурну карту України.) Я пропоную вам пригадати, що ми знаємо про свою країну, і тоді ця карта оживе, заграє різними барвами.

    Ось послухайте вірші скажіть, чим багата українська земля.

                                             Ген перед нами рідна земля:

                                             Чисті озера, річки і моря, Гори високі, степи і ліси.

                                             Скільки багатства і скільки краси!

 

                           Вправа “Продовж словосполучення”

Вихователька починає словосполучення, діти по черзі продовжують. Педагогиня розміщує відповідні зображення на контурній карті України.

*Стрімка глибока…(річка)

*Високі гостроповерхі…(гори)

*Трав’янистий широкий…(степ)

*Блакитне прозоре…(озеро)

*Бурхливе глибоке…(море)

*Густі зелені…(ліси)

Завантажте матеріали для роботи з дітьми : dv.in.ua/pp2021-9/p14

                          Гра –асоціація “Продовж речення”

Вихователька. А тепер уявіть себе одним з названих об’єктів і доповніть речення, які я промовлятиму.

Орієнтовні речення 

Я-річка…(течу бля лісу)

Я-ліс…(де ростуть гриби, живуть різні тварини )

Я-гора…(і на моїй вершині лежить білий сніг)

Я-озеро…(дуже глибоке)

Я-степ…(де багато трав і мало дерев)

Вихователька. А зараз пропоную пограти і пригадати чудові місця, які ми любимо відвідувати.

      

                                            Гра  “Сопілочка”

Діти йдуть по колу, промовляючи:

Якось діти в ліс (степ, гай) пішли

І сопілочку знайшли Коли хтось на ній заграє,

Все довкола оживає.

  Після цього намагаються схопити сопілочку, яка лежить посередині. Той, кому це вдається, "грає", а інші діти під мелодію українського народ- ного танцю "Козачок" відтворюють елементи українського народного танцю (за бажанням): притупують ногою, ритмічно сплескують у долоні, виставляють го одну, то другу ногу вперед на носок, виконуючи “дрібушечку”.

Вихователь. І ще у нашому краї водяться різні тварини. Пригадаймо, які саме.

                                                    

 

                            Робота з коретурною таблицею

                                        “Тварини України”

 

Діти за інструкцією педагогині знаходять відповідь на зображення, називають тварину та номер комірки. Таблиця може бути загальною або індивідуальною.

Орієнтовні завдання

• Він живе в густих карпатських лісах, вайлуватий та незграбний. (Ведмідь, 1.)

• Ця тварина має китиці на вухах. (Рись, 2.)

• У комірці зліва від орла маленьке спритне звірятко. (Заєць, 3.)

• 3 нижнього правого кута перейдіть на дві комірки вгору. (Орел, 4.)

• У комірці під зображенням ведмедя причаїлася тварина, що не має лап. (Змія, 5.)

• Під зображенням рисі - грайлива тварина, мешканець морів. (Дельфін, 6.)

• Між рибками і дельфіном розташувалася вертка мешканка гір та степів. (Ящірка, 7.)

 

              

•Істоти, що живуть у воді, сусіди орла. (Риби, 8.)

• Найменша тваринка з усіх зображених, полюбляє неосяжні степи. (Миша, 9.)

• Хижак, але не рись. (Вовк, 10.)

• Гризун, мешканець степів. (Хом'як, 11.)

• Сусід хом'яка, що живе у високих Карпатах. (Олень, 12.)

Вихователька. Діти України - теж її багатство. Як називають дівчаток, які живуть в Україні? (Українки.) А хлопчиків? (Українці.)

Педагогиня демонструє ляльок в українському національному одязі, а діти називають його елементи.

Вихователька. Я впевнена, що всі ви любите свою Батьківщину. Але кожен із нас любить її за щось своє, особливе. Спробуймо зараз з'ясувати це. Уявімо, що я - тележурналістка, яка бере інтерв'ю в людей на вулиці.

 

                      Інтерв’ю з дітьми  “За що я люблю Україну”

Діти відповідають на запитання педагогині одним- двома реченнями.

Вихователька. Ми разом зуміли чудово розповісти про свою Батьківщину. Кожен, хто почує таку розповідь, буде радий завітати до нас у гості. А як українці зустрічають гостей? Так, хлібом-сіллю.

   Однак і завдати шкоди рідному краю дуже легко. Зламане деревце, розкидане сміття, забруднені річки та озера, ворожнеча між людьми, ледарство, неповага до батьків - усе це шкодить нашій Батьківщині. Пам'ятаймо про це. Живімо так, щоб чудова казка про Україну не закінчувалася ніколи!

 

 

http://rosynka-rivne.pp.ua/photos/268