Колективний перегляд заняття Багатства України
Багатства України
(Заняття для дітей старшої групи)
Підготувала
Світлана Кузьмич
Вихователька
ЗДО№ 43
М. Рівне, Рівненської обл.
Запропонуйте своїм вихованцям пригадати все, що їм відомо про Україну та разом здійсніть віртуальну подорож рідним краєм. А коректурної таблиці, різноманітні вправи та ігри зроблять цю мандрівку захопливою й цікавою.
Мета. Закріплювати знання дітей про нашу країну - Україну. Розширювати і поглиблювати уявлення про природу рідного краю, його тваринний світ, про найбільші міста, національні звичаї, традиційний одяг. Розвивати зв'язне мовлення. Виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Матеріал: контурна карта України, схематичні зображення степу, лісу, моря, озера, річки, гір; коректурна таблиця "Тварини України"; ляльки, хлопчик і дівчинка, в українському вбранні (або їх силуетні зображення).
Хід заняття
Вихователька
Розкажу вам нині казку
Про чудовий диво-край.
Ти ж, сопілочко, будь ласка,
Поможи мені, заграй!
Звучить партія сопілки із п'єси "Мелодія" М. Скорика.
Вихователька. У мальовничому куточку планети Земля, там, де повсюди квітучі сади і родючі землі, розкинулася чудова країна. Країна зі славною багатовіковою історією, мудрими працьовитими людьми, з чарівними піснями, щедрою природою та непоборним прагненням до свободи і незалежності. У ній ми народилися й живемо, тут живуть наші батьки, бабусі, дідусі, друзі. Здогадалися, про яку країну йдеться? Тож назвімо її ім'я. (Відповіді дітей.)
Різні в світі є країни, різні люди є на світі,
Різні гори, полонини, різні трави, різні квіти
Серед всіх одна країна, найрідніша нам усім, То прекрасна Україна, нашого народу дім! Я хотіла би, щоб про нашу країну дізнався весь світ. Але ж не кожен має змогу відвідати і казкові простори. Як же можуть дізнатися про Україну люди, які живуть далеко за її межами? (За допомогою світлин, відеоматеріалів, книжок, журналів, газет тощо.) А ще відкрити для себе багато цікавого про різні країни ми можемо, розглядаючи карти. Карта - це зображення частини нашої планети, де позначені країни, міста, села, різні природні й створені людьми об'єкти. Ось такий вигляд має Україна на карті. (Демонструє контурну карту України.) Я пропоную вам пригадати, що ми знаємо про свою країну, і тоді ця карта оживе, заграє різними барвами.
Ось послухайте вірші скажіть, чим багата українська земля.
Ген перед нами рідна земля:
Чисті озера, річки і моря, Гори високі, степи і ліси.
Скільки багатства і скільки краси!
Вправа “Продовж словосполучення”
Вихователька починає словосполучення, діти по черзі продовжують. Педагогиня розміщує відповідні зображення на контурній карті України.
*Стрімка глибока…(річка)
*Високі гостроповерхі…(гори)
*Трав’янистий широкий…(степ)
*Блакитне прозоре…(озеро)
*Бурхливе глибоке…(море)
*Густі зелені…(ліси)
Завантажте матеріали для роботи з дітьми : dv.in.ua/pp2021-9/p14
Гра –асоціація “Продовж речення”
Вихователька. А тепер уявіть себе одним з названих об’єктів і доповніть речення, які я промовлятиму.
Орієнтовні речення
Я-річка…(течу бля лісу)
Я-ліс…(де ростуть гриби, живуть різні тварини )
Я-гора…(і на моїй вершині лежить білий сніг)
Я-озеро…(дуже глибоке)
Я-степ…(де багато трав і мало дерев)
Вихователька. А зараз пропоную пограти і пригадати чудові місця, які ми любимо відвідувати.
Гра “Сопілочка”
Діти йдуть по колу, промовляючи:
Якось діти в ліс (степ, гай) пішли
І сопілочку знайшли Коли хтось на ній заграє,
Все довкола оживає.
Після цього намагаються схопити сопілочку, яка лежить посередині. Той, кому це вдається, "грає", а інші діти під мелодію українського народ- ного танцю "Козачок" відтворюють елементи українського народного танцю (за бажанням): притупують ногою, ритмічно сплескують у долоні, виставляють го одну, то другу ногу вперед на носок, виконуючи “дрібушечку”.
Вихователь. І ще у нашому краї водяться різні тварини. Пригадаймо, які саме.
Робота з коретурною таблицею
“Тварини України”
Діти за інструкцією педагогині знаходять відповідь на зображення, називають тварину та номер комірки. Таблиця може бути загальною або індивідуальною.
Орієнтовні завдання
• Він живе в густих карпатських лісах, вайлуватий та незграбний. (Ведмідь, 1.)
• Ця тварина має китиці на вухах. (Рись, 2.)
• У комірці зліва від орла маленьке спритне звірятко. (Заєць, 3.)
• 3 нижнього правого кута перейдіть на дві комірки вгору. (Орел, 4.)
• У комірці під зображенням ведмедя причаїлася тварина, що не має лап. (Змія, 5.)
• Під зображенням рисі - грайлива тварина, мешканець морів. (Дельфін, 6.)
• Між рибками і дельфіном розташувалася вертка мешканка гір та степів. (Ящірка, 7.)
•Істоти, що живуть у воді, сусіди орла. (Риби, 8.)
• Найменша тваринка з усіх зображених, полюбляє неосяжні степи. (Миша, 9.)
• Хижак, але не рись. (Вовк, 10.)
• Гризун, мешканець степів. (Хом'як, 11.)
• Сусід хом'яка, що живе у високих Карпатах. (Олень, 12.)
Вихователька. Діти України - теж її багатство. Як називають дівчаток, які живуть в Україні? (Українки.) А хлопчиків? (Українці.)
Педагогиня демонструє ляльок в українському національному одязі, а діти називають його елементи.
Вихователька. Я впевнена, що всі ви любите свою Батьківщину. Але кожен із нас любить її за щось своє, особливе. Спробуймо зараз з'ясувати це. Уявімо, що я - тележурналістка, яка бере інтерв'ю в людей на вулиці.
Інтерв’ю з дітьми “За що я люблю Україну”
Діти відповідають на запитання педагогині одним- двома реченнями.
Вихователька. Ми разом зуміли чудово розповісти про свою Батьківщину. Кожен, хто почує таку розповідь, буде радий завітати до нас у гості. А як українці зустрічають гостей? Так, хлібом-сіллю.
Однак і завдати шкоди рідному краю дуже легко. Зламане деревце, розкидане сміття, забруднені річки та озера, ворожнеча між людьми, ледарство, неповага до батьків - усе це шкодить нашій Батьківщині. Пам'ятаймо про це. Живімо так, щоб чудова казка про Україну не закінчувалася ніколи!
http://rosynka-rivne.pp.ua/photos/268