Колективний перегляд заняття з сенсорного виховання

23 февраля 2024 - Администратор

Колективний перегляд заняття

з сенсорного виховання на тему

«Сніжинка завітала, про себе розказала»

(ранній вік)

 

                                                   Підготувала

                                                                    вихователь ІІ категорії

                                                         Олена Ровінська
Сніжинка завітала, про себе розказала

Мета. Навчати дітей спостерігати за снігопадом і милуватися ним; розрізняти об’єкти природного довкілля: сніжинки, сніг; уважно розглядати окремі сніжинки, помічати їхню красу і неповторність. Залучати малят до самостійного «дослідження» властивостей снігу: сніжинка маленька, легенька, схожа на зірочку, на теплій долоньці тане; сніжинки кружляють, летять, падають, сиплються зі снігової хмари, утворюють великі й малі снігові кучугури; сніг – білий, холодний, мокрий, ліпиться, розсипається, непрозорий, падає, летить, лежить на землі, деревах, будинках, рипить під ногами. Учити розрізняти кількість і величину предметів: одна хмаринка і багато сніжинок, хмара велика – сніжинки маленькі. Розвивати сенсорні вміння – здатність за допомогою зорових та дотикових способів обстеження визначати подібні й відмінні риси справжнього і штучного снігу, іграшкової й справжньої сніжинок, вправляти в порівнянні. Заохочувати до участі в руховій діяльності разом із дорослим та однолітками. Спонукати запам’ятовувати слова з теми, відповідати на запитання виховательки. Формувати позитивне ставлення до пізнання. Стимулювати інтерес до експериментально-дослідницької діяльності.

Матеріал: сніжинка; «хмаринка» (паперова хмаринка з намальованими сніжинками); хмаринка  із прикріпленими до неї «портретами» сніжинок; відеречко зі снігом, покрите цупкою серветкою чи пластиковою кришкою з отвором для дитячої руки; вата, цукор, манка; предметні картки із зображенням сніжинок (за кількістю дітей); білі штучні пластикові сніжинки різних форм і величини.

Хід заняття

 

Вихователька

До нас сніжинка залетіла,

Мені на руку тихо сіла.

Нам ця красуня чарівна

Сюрпризи нині принесла.

Ви любите сюрпризи? (Відповіді дітей.)

Була собі маленька Сніжинка. Ось така. (Вихователька показує сніжинку.) Разом зі своїми сестрами Сніжинка жила у великій пухнастій сніговій хмаринці. Ось у такій. (Показую хмаринку зі сніжинками.) Коли багато сніжинок летить до землі, кажуть: «Іде сніг». А коли сніг густий і падає довго, говорять, що почався снігопад. Яка в нас сьогодні погода?

Запрошую дітей підійти до вікна, запитую, чи лежить на дворі сніг, чи йде він сьогодні.

Вихователька. Живуть сніжинки високо-високо над землею у снігових хмарах. Усі сніжинки білі, усі ніби схожі одна на одну, але водночас різні. Одні – великі й лапаті, інші – крихкі й витончені, є схожі на зірочки, а є подібні до квіточок або крупинок… Немає двох однакових сніжинок. ( Показую дітям пластикові сніжинки.) Подивіться, які незвичайні в мене сніжинки. Вони справжні чи іграшкові? (Іграшкові.) А де ми можемо побачити справжні сніжинки? Так, надворі. Сніжинки летять і падають на землю, лягають на дерева, землю й будинки…

Чим наші сніжинки відрізняються від справжніх? (Вони не тануть у теплому приміщенні. Вони більші за справжні сніжинки. Справжні сніжинки малесенькі.)

Погляньте, Сніжинка разом зі своєю мамою Хмаринкою принесла нам ось таку чарівну снігову хмаринку з портретами донечок-сніжинок. (Показую.) Усі сніжинки на портретах дуже гарні, але всі різні. Є як зірочки, є як квіточки, а є з тоненькими промінцями ( показую), є великі, а є маленькі. Мамі Хмаринці дуже цікаво: чи знайдете ви портрети її донечок?

Ігрова вправа «Де чий портрет?»

Пропоную дітям узяти по одній сніжинці й на хмаринці знайти їхні «портрети» та прикріпити свої сніжинки поряд із ними на двосторонній скотч.

Вихователька. Подякуємо Сніжинці за цікаву казочку, з якої ми дізналися, що сніжинки схожі на зірочки, що всі вони різні й живуть у снігових хмарах, звідки летять і падають на землю, дерева та будинки. А тепер Сніжинка повертається разом зі своїми сестрами і матусею Хмаринкою до снігових хмар. (Відпускає кульку-«хмаринку» зі сніжинками.)

Хмаринка завітала до нас сьогодні зі сніжинками чи краплинками дощу? (Зі сніжинками.) Ми з вами знаємо, що дощик складається із крапель водички. А з чого складається сніг? (Сніг складається зі сніжинок.) Сніжинка залишила нам сюрприз – ось це чарівне відеречко. Хочете дізнатися, що в ньому?

Ігрова вправа «Упізнай на дотик»

Діти по черзі опускають руку у відерце, накрите тканиною, і на дотик намагаються визначити, що в ньому може бути. Кажуть, що це щось мокре і холодне. Відкриваю відерце, і малята бачать, що там справжній сніг.

Вихователька. Якого кольору сніг? (Білого.) Доторкніться долонькою – який він на дотик? (Холодний.) Візьміть трішечки сніжку, покладіть на долоньку. Що сталося зі снігом? Чому він розтанув? (Бо долоні теплі.) На що він перетворився? (На водичку.) Справді. Сніг завжди тане від тепла.

 

Гра-дослідження «На що схожий сніг?»

Вихователька. Із чим можна порівняти сніг? На що він схожий?

Виставляю на стіл, по черзі показую і називаю вату, цукор, манку. Спонукаю дітей до самостійних висловлювань або повторення за мною: «Сніг білий, м’який, пухкий, як вата»; «Сніг білий, сипкий, як цукор»; «Сніг буває крупинками, як манка».

Вихователька. А зараз ми з вами трішечки пограємо – покажемо, як летить сніжок.

Ігрова вправа «Сніг летить»

Діти узгоджують рухи зі словами, які промовляє вихователька.

Сніжок летить, кружляє,

(Повільно змахують руками.)

Тихесенько лягає…

(Розводять руки в сторони.)

Я його ось так збираю,

(«Ліплять сніжку».)

А тоді ось так здуваю.

(Здувають уявні сніжки з долоньок.)

Вихователька. Малята, ми сьогодні познайомилися зі сніжинками чи з краплинками? Знайдіть сніжинки на картках, покажіть їх!

Діти серед предметних карток із зображеннями сніжинок, краплинок, сонечка знаходять сніжинки.

Підсумкова бесіда

Запитання до дітей

·        Сніжинки які?

·        Що вміють робити сніжинки?

·        Сніжинка залишила нам у відерці водичку чи сніг?

·        Чому ж ваші рученята стали мокрими?

·        Сніг був теплим чи холодним?

 

http://rosynka-rivne.pp.ua/photos/265