Конспект заняття Абетка дорожнього руху.

16 мая 2017 - Администратор

Мета: Розширити знання дітей про вулицю та дорогу. Вчити дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. В іграх учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху. Розвивати навички зв’язного мовлення, увагу,пам'ять, мислення. Виховувати в дітей почуття відповідальності, бути уважним, спостережливим, обачним; виховувати бережливе ставлення до свого життя.
 Хід заняття:
(Вихователь )
                      Доброго ранку дівчатка й хлоп’ята
                      І чорняві кароокі, і біляві синьоокі
                      І кмітливі, розумненькі, великі і маленькі
                      Радо всіх я вас вітаю
                      Щоро  вам добра бажаю
  (Діти)         Доброго ранку. Доброго дня!
                       Бажаєм  присутнім здоров я й добра.
(Вих.)            Годі діточки гратися
                       На заняття слід збиратися
                       Тож біля мене всі ставаймо
                       І заняття починаймо.
(Вих)  Діти, у нас сьогодні незвичайне заняття. Ми з вами будемо переглядати мультсеріал.  А який ви зараз дізнаєтесь.(Діти сідають біля комп’ютера, вихователь включає мультик  «Лунтик»).
(Вих)  Здогадались? Тож сідайте зручно і дивимось уважно.
(Чути чийсь голос, який благає про допомогу) (ДОПОМОЖІТЬ, РЯТУЙТЕ!!!!!)
(Вихователь дивиться за двері і знаходить Лунтика)
(Вих)  Діти погляньте це Лунтик з мультику до нас прийшов. Та чому ти так кричиш? Що з тобою трапилось?
(Лунтик) Допоможіть, мені страшно!!!!
(Вих) Та що з тобою?
(Лунтик)  Я поспішав до вас в садочок, мені сказали що тут діти все знають, і я зможу з вами навчатись, та по дорозі я зустрів  чудовисько з трьома очима. Я його дуже злякався. Мені страшно. Воно таке здорове і страшне.
(Вих)  Зачекай, не поспішай. Мені здається я знаю про кого ти говориш, діти відгадайте що так налякало Лунтика. Послухайте загадку.
                    Світить він червоним оком - стоїмо.
                    Світить він зеленим оком – ідемо.             
                                                                             (Світлофор)
(Вих)   Не бійся Лунтику , це звичайний світлофор, його не потрібно боятись, він допомагає підтримувати порядок на дорозі.
Діти, а чи ви знаєте для чого потрібен світлофор?
А давайте розкажемо для Лунтика віршик про світлофор, який ми вивчили в садочку.
(Діти всі разом )   
Світлофор три ока має,
Він усім допомагає.
Жовтий – стій не ворушись
Враз замри і роздивись.
Бо червоний запалає –
Він іти забороняє.
А Зелений засвітився
Це для тебе шлях відкрився.
(Заходить світлофор)
Доброго дня діти. Чи не бачили ви незвичайного звіра. Він так пронісся по вулиці, вибіг на дорогу, ледь не потрапив під машину, я йому свистів, а він побіг ще швидше. Його мабуть хтось налякав.
(Діти)  Бачили. Він в нас.
(Лунтик) Вибачте мені. Мене звати Лунтик. Я потрапив до вас з місяця. В нас немає правил дорожнього руху, немає  світлофорів. Тому коли я вас побачив то дуже злякався. Та мені діти все розповіли про світлофор, і я тепер все знаю про правила дорожнього руху.
(Світлофор)  А це ми зараз перевіримо, і за одно перевіримо що знають діти про правила та поведінку на дорозі.
(Вих)  Добре, перевіряй, наші діти розумні, вони добре навчались і тепер все знають про провила дорожнього руху, правда діти? (Так)
(Світлофор) Тоді  перше запитання.
Як потрібно переходити дорогу?
(Лунтик) Я знаю, знаю!!! На чотирьох лапах?
(Вих) Діти правильно?          ( Ні)  А як?
(Діти)  По пішохідному переході, зебрі.
(Лунтик)  Зебрі? Це та зебра Що живе в Африці?
(Діти)  Ні.  Це розмітка на дорозі, білі смуги.
(Вих)  Діти давайте розкажемо віршик про зебру, і Лунтик все зрозуміє.
Хочеш трасу перейти,
Зебру ти на ній знайди.
Білі смуги  на  асфальті,
Пішоходам   дуже раді.
Завжди вкажуть вірну путь,
Та на той бік переведуть.
(Вих)  Діти давайте відшукаємо дорожній знак, який  дозволить  нам перейти дорогу. Як він називається.
(Діти переходять дорогу по зебрі.)
(Лунтик) Ой, а це що за такий цікавий знак? Діти ви знаєте?
(Діти)   Місце зупинки автобусів.
(Лунтик)   В нас немає автобусів.
(Світлофор)Діти а ви знаєте, як себе потрібно поводить в автобусі?
(Діти)  Вступати старшим місце, голосно не розмовляти, не смітить.
(Світлофор)  Молодці діти, бачу ви багато знаєте. Ось Наступне  моє запитання. Хто знає, як слід себе поводити,коли вийшов з автобуса і потрібно перейти на іншу сторону?
(Лунтик) Я знаю!!!!! Потрібно швидко перебігти на іншу сторону, а ще краще перелізти між колесами.
(Вих)  Діти Лунтик правильно відповів? Давайте допоможемо Лунтику поки він остаточно не заплутався.
(Діти) Автобус потрібно обходити позаду, а ще краще почекати поки автобус від’їде  і тільки потім переходити.
(Лунтик) Оце так, а я і не знав. Тепер я запам’ятаю це на все життя.
(Чути голосний звук автомобілів ,які їздять по дорозі) (Лунтик лякається)
(Лунтик)  Знов боюся!!!!! Що це?
(Вих)  Діти а ви знаєте що це за звук? Так це дорога, по якій їздять автомобілі. А боятись не потрібно, хто знає правила дорожнього руху, тому нічого боятись. Діти зараз тобі розкажуть де потрібно ходити пішоходам.
Вздовж асфальту простяглася
Ця доріжка не широка.
Нею не машини мчаться,
Люди йдуть не спішним кроком.
Не виходь за її межі,
На проїжджу на частину.
Ця частина небезпечна,
Там проносяться машини.
Діти давайте відшукаємо знак, який нам дозволяє ходити по тротуару.
(Діти підходять до знака, і називають його)
(Вих)  Лунтику ти ще не втомився навчатись?
(Лунтик) Трішки втомився. Не думав що ця дорожня азбука така тяжка.
(Вих) Діти а ви? Давайте трішки відпочинемо, та пограємось.
(Світлофор) А чи можна гратись на дорозі?
(Лунтик) Дивлячись в що! В шахи неможна бо їх машина позбиває, а от у м’яча ще й  пак!!!!
(Вих) Діти ви згодні з лунтиком? 
(Діти) НІ!!!  Гратись потрібно подалі від дороги, на ігровому майданчику.
(Вих) Тож давайте відійдемо подалі, і пограємо в гру «Собачки та автомобілі»
(Вих) Погрались, відпочили. А тепер давайте засвоїмо наші знання.
(Світлофор) Я приготував для вас багато цікавих завдань.
1.     Завдання. «Підбери пару»  (Діти підбирають відповідну картинку до запропонованого дорожнього знаку)
2.     «Так чи ні ?» (Діти дають відповідь на запитання Світлофора ,піднімаючи вверх червоний чи зелений колір.)
 
 
 
 
 
 
3.     «Розмісти вірно кольори світлофора» (Діти в відповідному порядку  накладають заздалегідь вирізані кружечки з відповідним кольором, називають кольори).
 
 
 
 
 
4. Р.гра « Ми по вулиці підем» Мета : вчити дітей орієнтуватися на кольоровий  сигнал  світлофора. Дати поняття – пішохідний перехід«зебра».
 
 
 
 
 
(Світлофор) Молодці малята. Я зрозумів що ви добре знаєте правила дорожнього руху. І допомогли Лунтику їх засвоїти. А мені час поспішати на вулицю, регулювати рух, щоб не трапилось біди. До побачення, до нових зустрічей!!!!
(Вих) Лунтику, ти зрозумів, що потрібно знати всі правила дорожнього руху, щоб не потрапити в біду.
(Лунтик)  Зрозумів. Коли я повернусь додому, то тепер буду навчати своїх товаришів.
(Вих) Не  поспішай. Залишайся в нас в садочку. Сьогодні в нас ще буде  багато цікавого. А зараз я пропоную закріпити свої знання. Сідайте зручно, я приготувала вам мультик про правила дорожнього руху.
(Діти переглядають мультик «Повчання тітоньки Сови» про правила дорожнього руху ).