Конспект заняття з логіко - математичного розвитку для дітей молодшого шкільного віку (5-й рік життя)

8 ноября 2016 - Администратор
Тема:  До нас в гості завітав  Вінні-Пух.
Мета:
- формувати вміння складати найпростіші геометричні фігури з паличок на площині столу, обстежувати, аналізувати їх візуально-чуттєвим способом;
- формувати вміння знаходити ознаки подібності та відмінності предметів, виявляти закономірність у розташуванні фігур, вміння порівнювати предмети за величиною;
- закріпити уявлення про геометричні фігури, вміння групувати їх за ознакою кольору, форми;
- закріплювати просторові уявлення: «широкий», «вузький»;
- закріплювати рахунок до п'яти;
- продовжувати вчити пояснювати, розповідати, доводити, давати розгорнуті відповіді, по-різному будувати речення, добираючи рівнозначні формулювання;
- вчити дітей прислухатися до думки інших, уважно слухати питання вихователя і відповідати;
- розвивати логічне мислення;
- виховувати інтерес до занять математики.
 
Матеріал:
Демонстраційний: магнітна дошка, зображення мультгероїв Вінні-Пуха та його друзів, листочки з кольорового паперу, паперові шаблони ( овал, коло), шарфики ( прямокутники).
Роздатковий: лічильні палички, шаблони овала, 5шт. кола, 2шт. прямокутника, трикутника з кольорового паперу, картки для гри «Знайди зайве», кольорові олівці.
Хід заняття.
Вихователь : - Діти, ми з вами часто на наших заняттях подорожуємо з казковими героями, а сьогодні, ми з вами будемо подорожувати, рахувати і порівнювати  геометричні фігури разом з ... (На магнітній дошці з'являється зображення Вінні – Пуха з листтям в руках)...
- З ким діти? Ви знаєте його? (Так, це Вінні-Пух )
- А що це у нього в руках? (листочки)
- Якого кольору листя? (жовте і зелене)
- А листя велике чи маленьке?
Вихователь: - Так Віні-пух йдучи до нас в гості назбирав листя в осінньому парку, але ці листочки не прості, а чарівні. На деяких листочках міститься завдання, які ви маєте виконати швидко та правильно. Ось і перший листочок.
 
 Гра «Розклади  листочки»
Мета: закріпити вміння порівнювати кількість
- На які групи можна поділити ці листочки? (За розміром і за кольором)
- Скільки листочків зелених?(4 зелених)
- А скільки жовтих ?( 5 жовтих )
- Яких більше,зелених чи жовтих? (жовтих)
- Зараз ми це перевіримо (Викликана до дошки дитина на верхній лінії викладає жовте листя, нижче, під кожним жовтим листочко викладає зелене листя. З'ясовується, що жовтих більше, ніж зелених.
- На скільки жовтих листочків більше, ніж зелених? (На 1 листочок)
- Що потрібно зробити, щоб листочків стало порівну? (забрати або додати один листочок).
Вихователь: А тепер глянемо другий листочок, яке там завдання.
 
 Гра  «Склади фігуру».
 (У кожної дитини на столі набір рахункових паличок)
- Візьміть 4 палички і складіть з них , а з трьох паличок - ∆.
- Чим схожі ці фігури? (У них є кути і сторони)
- Чим відрізняються? (У  - 4 кута і 4 сторони, у ∆ - 3 кута і 3 сторони)
- Візьміть в ліву руку коло , а в праву -овал
- Чим Ο і 0 відрізняються від∆? (У Ο і 0 немає кутів)
Вихователь: Так молодці виконали і це завдання, а зараз давайте трішки розімнемось.
 
 Фізкультхвилинка.
Вітер тихо клен хитає,
Вправо, вліво нахиляє:
Раз - нахил і два – нахил,
Зашумів гілками клен.
( ноги на ширині плечей, руки за голову. Нахили тулуба вправо і вліво.)
Вихователь: - Вінні-Пух дуже поспішав до нас і одягаючись взяв  два шарфики і тепер неможе розібратись де його, а де П’ятачка. І завдання на наступному листочку розібратись де чий шарф.
 
v Гра «Допоможемо Вінні – Пуху»
 (На дошці два прямокутника і у дітей на столі два прямокутника)
-Діти, на які геометричні фігури схожі ці шарфики?( на прямокутники).
Знайдіть у себе на столі ці фігури.
-Підніміть вгору прямокутник який нагадує шарфик Вінні-Пуха. Молодці.
-А тепер, підніміть той прямокутник, який нагадує шарфик П'ятачка. Правильно, діти!
- Як ви визначили, який з них кому належить? (Прийомом накладання . Діти виконують самостійно)
Вихователь: так, а тепер наступне завдання.
 
 Дидактична гра «Знайди зайве»
Мета гри: розвивати логічне мислення, пам`ять; виховувати посидючість, наполегливість.
 
-         Діти у вас на столах лежать картки з зображенням геометричних фігур, уважно подивіться і скажіть, яка фігура тут зайва? (прямокутник)
-         Так, вірно, а тепер візьміть олівці і зафарбуйте цю геометричну фігуру.
 
  Підсумок заняття.
Вихователь: Молодці діти ви виконали всі завдання ,які вам приніс Вінні – Пух. Тож давайте пригадаємо, чим ми сьогодні займалися?
(порівнювали предмети за розміром, ширині, довжині, кольором, називали геометричні фігури і самі їх складали і порівнювали за формою).
А тепер давайте зробимо подарунок для Вінні-Пуха з геометричних фігур, що є у вас на столі викладемо квіточку.