Ми на карантині Тиждень ІІІ

7 апреля 2020 - Администратор

Ігри під час карантину

ІГРИ З БУКВАМИ І СЛОВАМИ

Для того, щоб грати з малюком у такі ігри, необхідно, щоб він умів читати або хоча б знав алфавіт. Для дітлахів, які тільки почали вчитися читати, ігри з буквами і словами стануть чудовим тренажером. Крім того, такі розваги допоможуть роз­ширити кругозір і-поповнити словниковий запас, потренувати пам'ять.

Дивні перетворення.

Як перетворити «косу» на «козу»?

 А «кита» на «кота»? Покажіть дитині, як за допомогою всього лише однієї букви змінюється значення слова. Використати можете такі слова:

жабка — бабка; мак — рак, лук — жук; мас­ка — каска; сир — син; сир — мир; син — сон тощо.

А тепер спробуйте скласти разом ланцюжки таких слів. На цьому принципі заснована прекрасна інтелектуальна гра, що придумав Льюіс Керролл. Щоразу в слові змінюється тільки одна буква. Наприклад, зі слова тир нам потрібно зробити слово сон: тир — тин — син — сон.

Для початку перетворюйте прості трибуквені слова, а потім поступово ускладнюйте завдання.

Ґава — пава — кава — лава. Вода — хода — сода — мода. Ноти — боти — коти — кити.

Секретний шифр. А ще малята обожнюють різноманітні шифровки і загадкові записки. Зашифруйте алфавіт так, як Вам підкаже Ваша фантазія. Наприклад, кожну букву алфавіту можна зобразити у вигляді якої-небудь тварини або певним знач­ком. Наприклад, ось так:

 

 

І так далі...

Тепер за допомогою цих фігурок можете складати для ма­люка секретні послання спочатку всього з декількох коротких слів, а потім — і довші. Для сищика-початківця розшифровка тексту буде нелегким, але дуже корисним і цікавим завданням, що вимагає уваги та посидючості.

Балда. Якщо Ви забули, як грати у «Балду», будемо згадувати. На аркуші паперу розкресліть ігрове поле з великими клітинками 5x5 (для досвідчених гравців поле може бути 6x6 і на­віть 7x7).

У середньому ряді напишіть слово з п'яти букв (в усклад­нених варіантах — із шести і семи букв відповідно).

Тепер гравці можуть робити ходи по черзі. За один хід у вільну клітинку вписується буква так, щоб щораз утворювалося нове слово.

У цій грі є такі правила:

слова можуть читатися в будь-якому напрямку, крім діагонального; за кожне нове слово гравець записує собі стільки балів, скільки букв у його слові;

гра закінчується, коли заповнені всі клітинки, або коли ніхто із гравців не може придумати жодного слова;

підраховується кількість балів, у кого вона є більшою,— той і виграв.

Друкарня. У цю гру можуть грати і діти, і дорослі. Чим  більше гравців, тим цікавішими і різноманітнішими будуть слова.

Напишіть на аркуші паперу яке-небудь довге слово, на­приклад, абракадабра, землетрус, невизначеність, нескінченність тощо. Завдання гравців — за п'ять хвилин скласти якнайбільше слів із букв загаданого слова.

 

Бики і корови», які розвивають мислення. Ця цікава

(Ця цікава гра — для відгадування комбінації із чотирьох цифр від 1 до 9. За умовою гри всі чотири цифри повинні бути обов'язково різними. Хтось із гравців пише на своєму аркуші чотири цифри, які він загадав. Наприклад:

2  5  9  1

Другий гравець намагається відгадати задуману комбінацію. Першим ходом того, що відгадує, є запис на своєму аркуші та промовляння вголос будь-якої комбінації. Суперник порівнює її зі своєю і підказує. Кожна правильно відгадана цифра називається «коровою», а якщо цифра не тільки відгадана, а ще й знаходиться на правильному місці, її називають «биком».

Припустимо, що другий гравець (який відгадує) назвав правильно дві цифри із чотирьох, і для однієї з них відгадав по­рядок. Підказка буде такою: «Дві корови та один бик». Беручи до уваги отримані відомості та міркуючи логічно, гравець робить наступне припущення. І так триває доти, поки вся комбінація не буде розгадана. Потім гравці міняються ролями. Такий варіант гри буде цікавим для молодших школярів, а для 4-6-річних малят гру потрібно дещо спростити. Цифри необхідно замінити кольо­рами та зменшити їхню можливу кількість до шести. Тепер один гравець буде загадувати кольори, розташовуючи в ряд чотири різнобарвних палички із шести можливих, а другий гравець — їх розгадувати. Інші правила залишаються такими ж. Декілька разів зіграйте з малюком «відкрито», переконайтеся, що він чітко за­своїв правила гри, наведіть приклад, як потрібно міркувати.

 Захоплення. Багато паперових ігор побудовані за принци- пом «захопи територію супротивника». Вони розвивають логіку та увагу дитини. Намалюйте на аркуші в клітинку ігрове поле невеликого розміру. Його форму Ви можете обрати довіль­но, аби тільки малюнок був обмежений клітинками. Квадрат, ялинка, собачка — усе, що може зацікавити дитину. Чим дитина є молодшою, тим меншим повинен бути розмір Вашого ігрового поля. Візьміть кольорові ручки або фломастери і починайте гру. Кожен гравець проводить по черзі горизонтальні або вер­тикальні лінії на одну клітинку. Той, кому вдалося провести останню, четверту лінію, що замикає квадрат, ставить усередині клітки-квадрата свій знак (хрестик, нулик або будь-який інший). Коли всі клітинки ігрового поля будуть заповнені «значками», підрахуйте їхню кількість і визначте переможця.