Заборонити забороняти
Заборонити забороняти
Через велику кількість проблем ми часто відмахуємося від дітей «не можна», «відчепись», «потім», «не чіпай», «помовч». Але є речі, які забороняти не можна.
1. Власна думка
Чи часто ви говорите свому малюкові: «Що ти можеш знати, ще малий!», «Мені краще знати, що тобі треба», «Я так сказав(ла)» тощо. Але чому ми впевнені, що завжди маємо рацію. Дайте дитині висловитися, вислухайте її, долучайте її до сімейних нарад, намагайтеся говорити з наю як з рівнею. Це дасть можливість бути з дитиною «на одній хвилі», глибше зрозуміти та відчувати її.
2. Самостійні дії
Чи часто ви скаржитеся, що дитина нічого не хоче робити ? Але ж чому? Та ж певно тому, що декілька років підряд ви говорите їй : «Не чіпай - зламаєш», «Іди, сама приберу» тощо. Не забороняйте дитині зробити щось самій, особливо, якщо вона хоче допомогти. Введіть постійні обов’язки, за які вона відповідає: прибрати зі столу, нагодувати домашнього улюбленця. Важливо,ж щоб дитина відчула себе потрібною, відчула задоволення від відчуття своєї участі у загальній справі.
3. Вираження емоцій
Чи часто ви чуєте на дитячому майданчику «Не стрибай!», «Не лізь туди!», «Забруднишся!», а може й себе впізнаєте? Але навіщо кричати-забороняти? Можливо, легше навчити, як правильно «залізти», «не впасти», «не забруднитися»? Коли ж дитині бігати, стрибати, галасувати, якщо вдома – не можна, в садочку – не можна? Все вищезазначене для дитини - засіб розслабитися, вихлюпнути енергію, виразити емоції. Звичайно, поясняти та виховувати потрібно, але робити це потрібно не лише заборонами та криком.
4. Пізнання світу
Коли ми говоримо про найменших, не варто забороняти дитині, наприклад, брати ложку до рук: нехай вона забрудниться, але зате так швидко навчиться її тримати та їсти самостійно. Коли вона бере до рук олівець або фломайстер, і навіть якщо намалює щось на шпалерах або щось забруднить – це не смертельно, але малюк зрозуміє,що це таке, а вик покажете, де треба малювати правильно і як це зробити без шкоди для ремонту.
Ми впевнені, що якщо батьки будуть менше забороняти, а більше дозволяти, при цьому не відмежовуватися, а допомагатималюкові, у них виросте вевела, активна, працелюбна та всебічно розвинена дитина.